Klitty III : mysteriet med den oknullade fittan

Wahl, Anastasia

| 2004

Sussi och Lennart bor med två barn i den idylliska radhusförorten Ollonbergen. Det har gått slentrian i samlivet. Är familjerådgivning kanske lösningen? Innan de hinner uppsöka den lokale terapeuten, hittar Sussi ett lik i tvättstugan. Panik uppstår på Smultronslingan. Men det är bara början på en allt våldsammare virvel av våld, vansinne och vaginalorgasmer. Vem mördar och torktumlar pensionärerna från servicehuset Den gräddade längtan? Är det kraftkarlen Karl "Kalle" Karlsson eller hans smäckra hustru Lotta? Kanske direktören Amanda Forser eller hennes make, körledaren Rune? Måhända den sammetsögde familjeterapeuten Sven-Bo Mild? Möjligtvis domare Lars-Erik Brunius eller hans fru, den feta Agneta? Deras kåta tonårsdotter Nathalie står väl ändå över alla misstankar? Och inte kan det väl vara den gamle uppfinnaren Brynolf Stiert eller hans smygbögige son Adrian? Vill du veta svaret?...

2013-11-16

Vad ska man säga? Fick boken för en tia på loppmarknaden häromdagen, vet ärligt talat inte om den var värd ens det. Språket är.... vad ska man säga? Bedrövligt, snuskigt, löjligt, sexistiskt, urfånigt, barnsligt, mediokert. Hela boken är ett enda stort mediokert skämt! Visst har det hänt att jag skrattat några gånger, men det beror nog mer på uppläsarens riktigt tokroliga uppläsning men många felsägningar, än boken i sig. Ändå gillar jag att författaren (som jag för övrigt kan gissa mig till vem det är) kör med ett direkt-på språk. Men mer positivt kan jag nog inte komma på att säga om det här snuskiga skämtet till bok!

Per Englund

2011-08-05

Löjlig och otroligt överdriven med en hel del humor.

Jenny Stenberg

2010-10-06

Jag tycker boken är medioker och inte alls så himla kul att läsa som till exempel Klitty och Da Vinci-kodisen. Tråkigt och snusket i den är något jag hellre hoppar över då det känns mycket mer äckligt snusigt än roligt snusikigt.

Liza Bolin

2010-08-04

Klart den sämsta Klittydeckaren. Humorn lyser med sin frånvaro, satiren är sparsam och sexet är även det minimalt och äckligt - på ett äckligt sätt, inte på ett roligt sätt som i de andra.