Klitty III : mysteriet med den oknullade fittan

Wahl, Anastasia

| 2004

Sussi och Lennart bor med två barn i den idylliska radhusförorten Ollonbergen. Det har gått slentrian i samlivet. Är familjerådgivning kanske lösningen? Innan de hinner uppsöka den lokale terapeuten, hittar Sussi ett lik i tvättstugan. Panik uppstår på Smultronslingan. Men det är bara början på en allt våldsammare virvel av våld, vansinne och vaginalorgasmer. Vem mördar och torktumlar pensionärerna från servicehuset Den gräddade längtan? Är det kraftkarlen Karl "Kalle" Karlsson eller hans smäckra hustru Lotta? Kanske direktören Amanda Forser eller hennes make, körledaren Rune? Måhända den sammetsögde familjeterapeuten Sven-Bo Mild? Möjligtvis domare Lars-Erik Brunius eller hans fru, den feta Agneta? Deras kåta tonårsdotter Nathalie står väl ändå över alla misstankar? Och inte kan det väl vara den gamle uppfinnaren Brynolf Stiert eller hans smygbögige son Adrian? Vill du veta svaret?...

2020-11-29

För ett antal år sedan började jag lyssna på den här boken, men gav då snabbt upp på grund av innehållet. Det här är en extremt pornografisk deckare med mängder av mycket detaljerade sexscener och massor av våld. Utmattad som jag dock nu är beslutade jag mig för att ge den en ny chans och herregud som jag har skrattat. Det här är så extremt galet med mängder av svart humor och galna karaktärer att jag i sjukdomsförloppet faktiskt vaknade till för ett tag från min egen utmattning. Absolut ingenting för den pryda läsaren, men jag tycker faktiskt att den nu med ens var riktigt underhållande och den sticker verkligen ut från mängden på både gott och ont.
Slutbetyg, en stark 4:a!

Per Englund

2011-08-05

Löjlig och otroligt överdriven med en hel del humor.

Jenny Stenberg

2010-10-06

Jag tycker boken är medioker och inte alls så himla kul att läsa som till exempel Klitty och Da Vinci-kodisen. Tråkigt och snusket i den är något jag hellre hoppar över då det känns mycket mer äckligt snusigt än roligt snusikigt.

Liza Bolin

2010-08-04

Klart den sämsta Klittydeckaren. Humorn lyser med sin frånvaro, satiren är sparsam och sexet är även det minimalt och äckligt - på ett äckligt sätt, inte på ett roligt sätt som i de andra.