Klaras vintersorg

Hagmar, Pia

| 2002

Fortfarande vågar jag nästan inte tro att det är sant att jag är skötare åt Sigge. Jag som bara har ridit i ett halvår och fortfarande är en ynklig nybörjare som inte duger någonting till på hästryggen. Skötare brukar bara de som har hängt i stallet i evigheter bli. Näst efter att ha en egen häst är hästskötare det finaste man kan vara i ett stall. Ibland inbillar jag mig att Maggan, som är ridlärare, har upptäckt att jag är en ovanligt lovande ryttare. Men egentligen tror jag att Maggan lät mig bli skötare bara för att hon och mamma kommer så bra överens. Inte för att det spelar någon större roll. Huvudsaken är att jag får ta hand om Sigge nästan själv.

Veritasböcker

2024-02-08

Jag tröttnar aldrig på den här boken!

💜🐴🍁Nova tyckte om denna lilla ljudbok men hon tyckte även att den bitvis var sorlig som när Klaras mamma blir arbetslös.
Men hon älskar alla Hästar som Klara får umgås med hon önskar själv att hon kunde få rida på alla vackra hästar.😊
Av N så får den
🐴🐴🐴🐴 av 5st🍁🐴💜

Balltorpsskolan 4A

2021-11-25

den var tråkig

den var jätte bra

Boken är den bästa jag har läst för att det är så roligt att få veta hur det går när hon rider. Älskar alla böker som handlar om Klara

jag tyckte att boken var jätte bra föra att dom tävlade och om henne hennes föräldrar. Och 😍😍

villa-freja.se

2019-02-27

Inom mig bor det en hästtjej och som ung älskade jag att plöja den här sortens böcker. Nu läser jag ofta barn- och ungdomsböcker i rent inspirationssyfte. För alla som skriver vet, för att skriva riktigt bra gäller det att läsa, läsa och läsa ... Hur som helst, jag läser hästböcker med lika stor behållning nu som vuxen.

Det går lätt att ta Klara till sitt hjärta. Det är en tjej att tycka om och sympatisera med.

2014-01-13

Klaraböckerna var en riktig höjdare för en gammal hästtant som jag. Perfekt att läsa högt ur för barn som inte själv vill läsa!

2014-01-13

Bland de bästa böckerna jag läst. Hoppas det blir fler!:)