Klaras dröm

Hagmar, Pia

| 2002

Klaras dröm Klara 1 I flera år har jag längtat efter att få börja rida. Nej, längta är fel ord, det räcker inte till. Jag har drömt om det, fantiserat, tjatat, gråtit, vrålat och tjatat igen. Ingenting har hjälpt. Min mamma tycker inte att Björnerud är en riktig ridskola utan "bara en vanlig gård med några gamla, utslitna travhästar", och därför får jag inte lov att rida där. Punkt slut. Och någon annan ridskola finns inte här i närheten. Jag har nästan givit upp mina övertalningsförsök. Det är ändå ingen idé ... Nu har mamma dessutom bestämt att vi ska flytta. Jag vill inte, men det bryr hon sig inte om.

villa-freja.se

2019-02-27

Inom mig bor det en hästtjej och som ung älskade jag att plöja den här sortens böcker. Nu läser jag ofta barn- och ungdomsböcker i rent inspirationssyfte. För alla som skriver vet, för att skriva riktigt bra gäller det att läsa, läsa och läsa ... Hur som helst, jag läser hästböcker med lika stor behållning nu som vuxen.

Det går lätt att ta Klara till sitt hjärta. Det är en tjej att tycka om och sympatisera med.

2014-01-13

Klaraböckerna var en riktig höjdare för en gammal hästtant som jag. Perfekt att läsa högt ur för barn som inte själv vill läsa!

2014-01-13

Bland de bästa böckerna jag läst. Hoppas det blir fler!:)