Kirre

For et omsorgssvigtet barn kan det være barskt at få livet til at hænge sammen. I institutioner og skoler er disse børn sammen med andre børn, som kommer fra velfungerende hjem og som har fået masser af omsorg og kærlighed. Som professionel, pædagog eller lærer, møder man omsorgssvigtede børn uden nødvendigvis at have et egentligt kendskab til deres livsvilkår. Børnene er der bare sammen med alle de andre børn. Men i børnehaven og i skolen støder normerne sammen. Og når problemerne tårner sig op, stilles der krav om, at de børn, der forstyrrer, skal væk fra fællesskabet. Blot at flytte barnet er imidlertid ingen løsning. I bogen om Kirre ser man hvordan et barn, som virkelig er blevet svigtet, ved hjælp af professionelle kan komme videre i livet og at der findes muligheder. Her møder vi Kirre, personerne i hans hjemlige miljø og de professionelle omkring ham: Socialforvaltningen, børnehaven,...

Ann-Sofie Jaredal

2014-10-06

Mycket tänkvärd bok som borde kunna väcka medkänsla ur en sten.

Lilly Mellwing

2014-04-16

Otroligt stark bok! Gillade verkligen att man inte bara får läsa om Kirre ur hans ögon utan även ur mammans, fosterföräldrarna, lärare, socialsekreterare och många andra.

Rebecka Angelin

2013-11-25

Läste den i skolan när jag hade projektarbete och det handlade om barnmisshandel.

Emma Kindholm

2013-01-28

Gillar mycket! Bra skrivet. Kan kännas lite för "by the book" men stör inte mig.

Lisa Johansson

2011-08-22

Vi hade den här boken som läxa i skolan och fick därför bara läsa 2-3 kapitel i taget. Jag hade annars kunnat streckläsa den. Boken väcker många starka känslor och många gånger kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Mycket läsvärd.