Kirre - fra barn til ung mand

KIRRE - fra barn til ung mand, som er fortsættelsen af Kirre, er nu udkommet på dansk. Med fortsættelsen har forfatteren Gunilla O. Wahlström overbevisende videreført den gribende fortælling om Kirres skæbne. I "Kirre" fik man indsigt i, hvordan et omsorgssvigtet barn kan have svært ved at få livet til at hænge sammen. Vi blev delagtiggjort i Kirres møde med pædagoger og lærere og så, at det er muligt for udsatte børn at få et godt liv, blot man får den rette støtte. Bogen beskriver Kirres udvikling og opvækst fra barn til ung mand. Kirre må kæmpe mange kampe pga. sin baggrund, og mobning bliver et centralt emne. Vi følger tillige andre skæbner i det hjemlige og professionelle miljø omkring Kirre, og forfatteren formår...

Ann-Sofie Jaredal

2014-10-06

Mycket tänkvärd bok som borde kunna väcka medkänsla ur en sten.

Lilly Mellwing

2014-04-16

Otroligt stark bok! Gillade verkligen att man inte bara får läsa om Kirre ur hans ögon utan även ur mammans, fosterföräldrarna, lärare, socialsekreterare och många andra.

Rebecka Angelin

2013-11-25

Läste den i skolan när jag hade projektarbete och det handlade om barnmisshandel.

Emma Kindholm

2013-01-28

Gillar mycket! Bra skrivet. Kan kännas lite för "by the book" men stör inte mig.

Lisa Johansson

2011-08-22

Vi hade den här boken som läxa i skolan och fick därför bara läsa 2-3 kapitel i taget. Jag hade annars kunnat streckläsa den. Boken väcker många starka känslor och många gånger kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Mycket läsvärd.