Killing floor

Child, Lee

| 1997

Killing Floor is the first book in the internationally popular series about Jack Reacher, hero of the blockbuster movie starring Tom Cruise. It presents Reacher for the first time, as the tough ex-military cop of no fixed abode: a righter of wrongs, the perfect action hero.

Rama Pujara

2020-03-14

Bra bok!

Michael Jansson

2020-01-26

👍🏻

2016-05-11

Riktigt bra i denna hårdkokta genre.

Emma Hortlund

2015-12-06

Det är en fartfylld historia, som går snabbt framåt och håller spänningen uppe med många vändningar, och Reacher får flera gånger visa prov på sin förmåga att korrekt tolka små detaljer, sin orädsla och fysiska skicklighet i närkamper.

Y

Yngve Carlsson

2014-10-03

Har under sommaren lästa Samtliga Lee Childs Jack Reacher böcker 16 st.
De är detaljrikt skrivna och intrigerna är oftast väldigt bra, Underhållande läsning som inte blir långtråkig, något ojämna är böckerna men det är så med alla författare som skriver långa serier.

Kim M. Kimselius

2014-01-17

Lee Child gör mig aldrig besviken, inte heller med denna bok. En riktigt sträckläsarbok som håller dig fångad från början till slut. Läs hela min recension här: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2014/01/17/dollar-av-lee-child/

Kim M. Kimselius

2014-01-17

En bok som höll mig fången. Läs hela recensionen här http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2014/01/17/dollar-av-lee-child/

Marko Krejic

2013-06-11

Läste den engelska original versionen. Riktigt spännande men lite ytlig. Svår att lägga lägga ifrån sig boken. Påminner en del om Nick Carter böckerna, fast med lite mer innehåll. Storyn är spännande men inte "så verklig". Måste säga att jag vill läsa mer i denna serie om Jack Reacher.

Jag vet inte riktigt, blev rekommenderad denna bok, och förhoppningarna var stora. men i mitt tycke var den "bara för mycket". Visst , spännande, men lite orealistisk. En svag 4:a.

Tobbe Fransson

2013-01-25

Otroligt spännande. En bok som var svår att släppa. Mycket våld. Fast den som är ute efter att ta en annans liv måste ju vara beredd att offra sitt, så någon sympati för snabbt undanröjda skurkar har jag inte. Scenariot med en korrupt sömning sydstatshåla var nästan trovärdigt.

Björn Math

2012-11-19

Den sämsta av hans böcker. Tror att det är den första. Hoppa över denna och läs de andra.

Iris Forsberg

2012-01-28

Egentligen inte en fullpott, men närmare 5 än 4. Att jag är så överväldigad kan vara för att det är min första av Child.

Spännande från början till slut. Han lyckas skriva ett slut som håller hela vägen. Aningen råa detaljer. En ny favorit. Rekommenderas verkligen för alla som gillar t ex Connelly!

Tove Skarstedt

2011-07-28

Första boken om Jack Reacher. Förstår inte att jag inte läst någon tidigare - jättespännande! Men våldsamt och effektivt!

Lars Andersson

2011-05-16

Nej, det här var för ungdomligt för mig. Han skriver om en tuffing, men en som inte tänker som en. Det går inte riktigt ihop för mig. Litterärt var det hyfsat, dom få kapitel som jag mäktade med, därav en 2:a