Kenta och barbisarna

Lindenbaum, Pija

| 2007

Ny fantastisk bilderbok av Pija Lindenbaum! Kenta är så himla bra på fotboll. Han skjuter lätt en rökare mitt i krysset. Men i dag vill han vara inne. Tjejerna är i dockvrån. Kenta packar upp sin rygga. De märker inte honom och barbisen fast han står där en lång stund. Till sist säger Agnes: "Du fån´te va me!" Pressröster om Pija Lindenbaums förra bok "Lill-Zlatan och morbror raring": "... årets mest intressanta svenska bilderbok." Stina Zethraeus, DN "En härligt rolig, realistisk och angelägen berättelse helt utan pekpinnar och tillrättaläggande - bara pang på och livet rakt av" Kristin Hallberg, SvD "Man kan inte göra bättre barnbok än så här. Den går rakt in i hjärtat." Magnus Utvik, SVT

Den var bra rolig och väldigt lätläst

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

En bok som pedagoger på förskolan gillar. Fina bilder. Vet inte egentligen vad barnen tycker men de brukar tycka om att lyssna till det vi vuxna tycker om att läsa.

Mattias Karlsson

2009-04-30

...och samtiden i ett nötskal. Förutom att huvudpersonen heter Kenta istället för William, Lucas eller Alexander som pojkar heter nu för tiden. (Men det är väl någon tanke bakom det också).