Kemisten

Hon är en före detta agent på flykt från sina tidigare arbetsgivare. Att hon var anställd av USA:s regering var det väldigt få som kände till. Expert inom ett område som få vet existerar på en enhet som knappt någon ens visste fanns. Och när enheten bestämde att hon utgjorde ett hot, var hon tvungen att gå under jord. Nu lever hon från dag till dag, ständigt på resande fot, ständigt med en ny identitet. Hennes före detta arbetsgivare har dödat den enda hon litade på, och de är ute efter någonting hon vet. De vill se henne död, och det omedelbart. När hennes före detta hanterare erbjuder henne en väg ut inser hon att det är hennes enda alternativ för att bli kvitt hotet mot sig själv. Men det betyder att hon måste utföra ett sista uppdrag för sin före detta arbetsgivare. Uppdraget visar sig inte alls vara en väg ut utan snarare göra hennes liv mer farligt. Hon förbereder sig för den största...

Bokdjungeln

2018-08-15

Oh vad bra denna bok är! Jag älskar att Meyer får fram den kvinnliga mjukheten samtidigt som huvudpersonen håller på med tortyr. Jag ville inte sluta läsa den, men ville samtidigt inte att den skulle ta slut. Sjukt spännande, och att det också är lite kärlek med skadar inte en romantiker som mig. 😍

Läsesalongen

2018-05-20

Kemisten är en fartfylld spänningsroman och det är tydligt att Meyer gjort sin research väl eftersom berättelsen är full av detaljer som beskriver Alex tillvaro. Att Meyer kan skriva råder det ingen tvekan om men om jag ska vara ärlig så kommer jag aldrig riktigt in i storyn. Jag får inte heller någon känsla för bokens karaktärer eller för kärlekshistorien som finns med i boken.

Jan Banan

2017-05-17

Bristfällig och förenklad plot drar ner betyget till svag 3:a. Man begriper inte riktigt varför huvudpersonerna är i den situation de befinner sig i. Däremot är dialogen bra och karaktärerna väl genomarbetade. Godkänd

Yvonne Larsson

2017-03-28

Ok handling men alldeles för långdragen. Jag har ingenting emot tjocka böcker så länge handlingen flyter på, men här är det många onödiga transportsträckor som kunnat komprimerats ordentligt. Den skulle tjäna på att vara 150-200 sidor kortare.

Karin Söder

2017-03-28

Det är så lätt att läsa en bra bok!

Bina's Books

2017-02-28

2017-02-15

Stephenie Meyer är en författare som jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle läsa, hennes Twilight-serie är alldeles långt ifrån vad jag kan tänka mig. Därför blev jag väldigt glad när jag fick erbjudande om att läsa Kemisten, som ska vara ett fullständigt genrebyte; thriller för vuxna. Jag hade alltså ingen som helst relation till Meyer innan jag började läsa denna. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2017/02/kemisten-av-stephenie-meyer.html

Inte så bra som jag hade hoppats.