Kemisten

Hon r en fre detta agent p flykt frn sina tidigare arbetsgivare. Att hon var anstlld av USA:s regering var det vldigt f som knde till. Expert inom ett omrde som f vet existerar p en enhet som knappt ngon ens visste fanns. Och nr enheten bestmde att hon utgjorde ett hot, var hon tvungen att g under jord. Nu lever hon frn dag till dag, stndigt p resande fot, stndigt med en ny identitet. Hennes fre detta arbetsgivare har ddat den enda hon litade p, och de r ute efter ngonting hon vet. De vill se henne dd, och det omedelbart. Nr hennes fre detta hanterare erbjuder henne en vg ut inser hon att det r hennes enda alternativ fr att bli kvitt hotet mot sig sjlv. Men det betyder att hon mste utfra ett sista uppdrag fr sin fre detta arbetsgivare. Uppdraget visar sig inte alls vara en vg ut utan snarare gra hennes liv mer farligt. Hon frbereder sig fr...

Ok handling men alldeles fr lngdragen. Jag har ingenting emot tjocka bcker s lnge handlingen flyter p, men hr r det mnga ondiga transportstrckor som kunnat komprimerats ordentligt. Den skulle tjna p att vara 150-200 sidor kortare.

Det r s ltt att lsa en bra bok!

2017-02-15

Stephenie Meyer r en frfattare som jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle lsa, hennes Twilight-serie r alldeles lngt ifrn vad jag kan tnka mig. Drfr blev jag vldigt glad nr jag fick erbjudande om att lsa Kemisten, som ska vara ett fullstndigt genrebyte; thriller fr vuxna. Jag hade allts ingen som helst relation till Meyer innan jag brjade lsa denna. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2017/02/kemisten-av-stephenie-meyer.html

Lsftljen Fialia

2016-12-12

Inte s bra som jag hade hoppats.