Riel, Ane

rets till svenska versatta deckare 2017 enligt Svenska Deckarakademien Vinnare av Glasnyckeln 2016 fr Nordens bsta spnningsroman Vinnare av Harald Mogensen-priset fr Bsta danska spnningsroman En av rets tio bsta deckare enligt Dagens Nyheter En av rets tre bsta deckare enligt Bors tidning. Lika bra att sga det med en gng: Kda r en av rets bsta spnningsromaner. 5/5. Kent Lidman, BTJ En gastkramande, uppslukande och mycket exakt formulerad berttelse om utanfrskap, om en familjs nedstigning frn originalitet till ren galenskap. | Lotta Olsson, Dagens Nyheter Ibland s vackert berttad att det svider i hjrtat, mot slutet outhrdligt spnnande och p varje enskild sida en enastende roman. | Malin Persson Giolito Det r inte alltid s ltt fr Liv att frst sin omvrld. D r det tur att hon har en...

Kerstin Kolm

2023-12-17

En bok om barns frmga att verleva och g vidare i en kaotisk vrld med otillrcklig omvrdnad.

Ann-Christin Brandt

2023-01-05

Mycket vlkskriven!

Lars Persson

2022-08-25

En bra bok om en vldigt udda familj som lever helt utanfr samhllets regler, spnnande och otck p samma gng

Nina Gustafsson

2022-06-12

Riel beskriver en familj som valt att st utanfr samhllet och blir mer och mer egna. Pappa Jens, mamma Maria och s Liv och Carl och svrmor. Liv brjar med att bertta om julen d farmor dog och hur det blev s, ja hur allt kunde bli som det blev, drute p grden lngt frn allt och alla.

2022-04-06

Betyg: 4,5 av 5 - 📚 - Lste boken Monstret av den danska frfattaren Ane Riel hrom dagen, och tyckte den var s bra, s jag lste den hr boken, Kda, direkt efter. Och den hr boken var precis lika bra, tycker jag. Den var vldigt vlskriven, berrande, otck, spnnande, och gripande. Rekommenderar absolut bde den hr boken, Kda, liksom den andra boken, Monster.

Lotta Strandberg

2021-01-31

Stark 4a. Mycket vlskriven, spnnande och riktigt lskig om flickan Liv och hennes vrld p Hovedet. Rekommenderas starkt!

Sofia C J

2019-05-29

Det hr r en av de bsta bcker jag har lst. Den r spnnande och obehaglig och det gr inte att sluta lsa den!

Ann Simonsson

2018-08-06

Slutade efter 3 timmars lyssnad.

2018-08-06

Efter 4 timmars sl lyssnande lgger jag ifrn mig den hr ljudboken. Jag hller inte med fregende recensenter, undrar nstan om det r samma bok som vi lst. Jag tycker varken om historien i sig eller karaktrerna. Sprket pminner mer om en ungdomsbok. Och spnnande tycker jag faktiskt inte att den r. Dessutom avsljar prologen som hr inte r ngon prolog, fr mycket av den kommande handlingen. Bra upplsare dremot. Ingenting som jag personligen kan rekommendera!

Sandra Katby

2018-01-23

En bland de bsta bckerna jag lst, gripande och verklig som verkligen kramar om hjrtat.

2017-11-27

Kda blev jag nyfiken p redan nr jag gjorde i ordning listan p kommande bcker fr september och jag blev vldigt glad nr den dk upp p hallgolvet. Men riktigt sugen p att lsa den blev jag inte frrn bland annat Johannas deckarhrna stmplade den som fullpongare. Ls mer p min blogg

cina eriksdotter

2017-11-03

Briljant, gripande och spnnande!