Kåda

Riel, Ane

Årets till svenska översatta deckare 2017 enligt Svenska Deckarakademien Vinnare av Glasnyckeln 2016 för Nordens bästa spänningsroman Vinnare av Harald Mogensen-priset för Bästa danska spänningsroman En av årets tio bästa deckare enligt Dagens Nyheter En av årets tre bästa deckare enligt Borås tidning. »"Lika bra att säga det med en gång: Kåda är en av årets bästa spänningsromaner. 5/5.« Kent Lidman, BTJ »En gastkramande, uppslukande och mycket exakt formulerad berättelse om utanförskap, om en familjs nedstigning från originalitet till ren galenskap.« | Lotta Olsson, Dagens Nyheter »Ibland så vackert berättad att det svider i hjärtat, mot slutet outhärdligt spännande och på varje enskild sida en enastående roman.« | Malin Persson Giolito Det är inte alltid så lätt för Liv att förstå sin omvärld. Då är det tur att hon har...

Sofia C J

2019-05-29

Det här är en av de bästa böcker jag har läst. Den är spännande och obehaglig och det går inte att sluta läsa den!

Ann Simonsson

2018-08-06

Slutade efter 3 timmars lyssnad.

2018-08-06

Efter 4 timmars slö lyssnande lägger jag ifrån mig den här ljudboken. Jag håller inte med föregående recensenter, undrar nästan om det är samma bok som vi läst. Jag tycker varken om historien i sig eller karaktärerna. Språket påminner mer om en ungdomsbok. Och spännande tycker jag faktiskt inte att den är. Dessutom avslöjar prologen som här inte är någon prolog, för mycket av den kommande handlingen. Bra uppläsare däremot. Ingenting som jag personligen kan rekommendera!

Sandra Katby

2018-01-23

En bland de bästa böckerna jag läst, gripande och verklig som verkligen kramar om hjärtat.

2017-11-27

Kåda blev jag nyfiken på redan när jag gjorde i ordning listan på kommande böcker för september och jag blev väldigt glad när den dök upp på hallgolvet. Men riktigt sugen på att läsa den blev jag inte förrän bland annat Johannas deckarhörna stämplade den som fullpoängare. Läs mer på min blogg

cina eriksdotter

2017-11-03

Briljant, gripande och spännande!