Katt kan i parken

Töringe, Sanna

| 2012

Liten Katt kan själv! Charmfullt minidrama för stora och små om när livliga lilla Katt och Katts tålmodiga mamma går till parken. Perfekt för tvååringar och deras föräldrar! På vägen får Katt köra vagnen och bära pinnen och trycka på knappen så att alla bilar stannar. Och medan Katt leker med flickan passar mamma på att ringa. Men man får inte jaga ankorna i parken! Enkla meningar med stor värme och inkännande, uttrycksfulla bilder med känslofulla perspektiv om den söta, jagmedvetna lilla Katt och Katts kärleksfulla mamma. En bok att känna igen sig i för de minsta och deras föräldrar! Interaktion mellan barn och förälder på hög nivå, i text och bild.

Katt kan själv

2021-12-15

"Katt kan" "Katt kan" "Katt kan"

Fina bilder.

2021-11-24

Gullig katt

Katt kan i parken är en söt bok med hög igenkänningsfaktor, med text av Sanna Töringe och illustrationer av Kristina Digman (Bonnier Carlsen, 2012). Katt går med mamma till parken, Katt är envis, mycket händer och kanske lite extra för att mamma ägnar sig åt sin telefon. Både barn och vuxna kan känna igen sig i boken och skratta tillsammans. Lite text på varje uppslag, illustrationerna är ljusa och fina och känns moderna. Katt kan i parken speglar en barnfamiljs dag i stadsmiljö. Den är tänkt främst för barn i åldern 0-3 år, men jag tycker att den passar alla åldersnivåer på förskolan beroende på barn. Av erfarenhet så vet jag att det behövs lite kortare böcker som inte är för barnsliga även för större barn. Boktips till förskolor och småbarnsföräldrar!