Kärleksroman

Burman, Carina

| 2009

Tiden: Ungefär nu. Platsen: Visby. Ämnet: Kärlek. Självfallet kärlek. Mitt i livet finner sig de fyra berättarna drabbade av kärlekens omvälvande och besvärande makt. Vem hade trott att montessoriförskolan och rotaryklubben kunde ställa till det så i föräldrars och karriäristers liv? I denna ömsom allvarliga, ömsom komiska samtidsroman skildar Carina Burman med stilsäker finess livsval, otrohet, dagdrömmar, vardagstristess, depressioner, tonåringar och småbarn. Kärleksroman är en modern sedeskildring från rockmusikens, dataspelens och deckarnas tidevarv.

2011-10-22

Var beredd att avsluta läsningen en tredjedel in i romanen. Historien kändes så ytlig på något sätt, kanske ett medvetet drag av författaren? Men trots detta fortsatte jag, där fanns något. Burman fick till det mot slutet men vissa delar av historien känner jag mig ändå tveksam till. Det här var en bok som jag hade förväntat mig mycket mer av.

frida lindkvist

2010-11-02

språket var inte trovärdigt karaktärerna tycker jag. men den var helt klart underhållande, och vill man förflytta sig till gotland är detta ett enkelt sätt.

Pernilla Engström

2010-01-22

Tycker den var bra för att jag kände igen mig i miljön. Var i Visby när jag läste boken.

Karin Nilsson

2009-11-04

Snällt betygssatt. Men berättelsen flyter bra. Och är bitvis roligt skriven. Svårt ämne. Jag tror inte på detta egentligen, fast jag sett liknande historier i verkligheten. Samvetskvalen gentemot barnen lyser igenom för lite. Framställd så här är kärleken snarare egoistisk än enligt Paulus.

Martina Bergman

2009-11-04

Härligt, lite annorlunda och med ett språk som flyter så behagligt.

Ullis N

2009-11-02

Trevlig underhållningsroman, men av Burman hade jag förväntat mig lite mera djup.