Kärleksmysteriet

Widmark, Martin

| 2009

De omåttligt populära detektivernas sextonde fall går i kärlekens tecken.Valleby ska ha en kärleksfestival: i kärlekens tecken ska pengar samlas in till världens fattiga barn. Muhammed Karat har lovat att betala fem kronor för varje puss eller kyss som Lasse och Maja kan registrera. Stadens invånare pussas för glatta livet, ända tills det upptäcks att de insamlade pengarna blivit stulna. Vem kan vara så förslagen och stjäla från de fattiga barnen i världen? Och varför smyger Muhammed Karat omkring utanför museichefen Barbro Palms kontor på kvällen?Lasse och Maja är fortfarande barnens storfavoriter, och Bokjuryn - där barnen själva röstar fram föregående års bästa barnböcker - har flera år i rad röstat fram LasseMaja. De dyker även upp i andra medier: i biofilmen "Kameleontens hämnd" (premiär julen 2008), i teves julkalender 2006 (finns på DVD) och på www.lassemaja.net. Dessutom finns...

4, Vireda Skola

2021-12-06

Bra!!

bra

bra!!

bra!!

Den var lite romantisk och rolig

4A_Tegelhagen

2021-10-05

Den handlar om att man ska samla in pengar till fattiga barn för varje puss eller kram samlar de in 5 kr. Den passar killar och tjejer i 10års åldern.

rolig!

Jag tyckte att den var bra men den var inte så spännande. Den handlade om att de skulle samla in pengar till barn i andra länder genom att pussas och kramas. Av Astrid.

En bra bok. För jag gillar mysterium.

Boken Kärleksfestivalen handlar om super-detektiverna Lasse och Maja. Riktigt duktiga, om du frågar mig! Boken utspelar sig i den lilla staden Valleby, och idag är det en kärleks- festival! Lasse och Maja är de som ska räkna in alla pussar och kramar. Desto mer pussar och kramar, desto mer pengar. Pengarna går till de fattiga barnen. Det blir MYCKET pengar de samlar in. Det är danstävling och alla är glada☺️ Men så märker de att IvyRoos halsband är borta! Vem har tagit det? Och varför? Nästa dag ska Polismästaren få pengar-påsen nästa dag. Men den är borta! Jättebra bok,

Fredrik Palmqvist

2013-05-19

Denna va mycket bra och spännande för det hände mycket i denna