Kärleksbarn

Thell, Lotta

| 2006

Barnet. Det älskade barnet, kärleksbarnet. Både Eva och Erik hade drömt om det: att skapa det hem de själva inte fick uppleva. Ett hem fyllt av kärlek, ett liv fyllt av kärlek. Ett kärleksfyllt liv åt kärleksbarnet. När Erik plötsligt förändrades förstod Eva ingenting. Kisande mellan sina blodsprängda ögonlock såg hon Erik, mannen hon älskade mer än sig själv. Han som räddat henne från heroinet. Mannen hon en period varit nästan lika beroende av som av drogen. Hur kunde han överge henne? Nu? När hon var stark, när hon kunde älska honom på riktigt? Lotta Thells självbiografiska böcker I skuggan av värmen och Bortom ljus och mörker har fängslat 100 000-tals läsare. Bortom ljus och mörker belönades 2006 med Svenska Förläggarföreningens pris Guldpocket.

mycket självutlämnande

Linda Lindblom

2010-02-17

Ännu en tyck-synd-om-mig bok. Älskade hennes "I skuggan av värmen" men undrar vad som hände sen. Känns som om hon ger ut böcker bara för att hon ska få pengar. Denna bok tycker jag är totalt händelselös. Det enda som står är att hon tycker så fasligt synd om sig själv, nej så har ni den här i bokhyllan. Sälj den på loppis eller nåt och ta en annan i stället.

Kände inte riktigt lika mycket för denna bok som för de andra. Men absolut ingen bok jag vill ha oläst.

Lotta Grafström

2009-08-28

Har läst alla hennes följe böcker tycker hon är stark och önskar henne ett lyckligt liv!!

Karin Karlsson

2009-07-10

Alltför upprepande och seg.