Kärleken skär djupa sår

CD-bok Innehåller: cirka 8 CD Speltid: cirka 13 timmar Detta är Helena von Zweigbergks andra kriminalroman om fängelseprästen Ingrid. Med stor psykologisk skärpa skildras en kärlekshistoria med mörka undertoner. Den unga Tanja gråter hysteriskt när hon kommer till kvinnofängelset. Hon är dömd till ett långt straff för grovt narkotikabrott. Tanja hävdar dock att hon är oskyldig. Hon söker hjälp hos fängelseprästen Ingrid för att komma i kontakt med sin före detta pojkvän Peter, som helt tagit avstånd från henne. Snart är Ingrid indragen i dunkla hemligheter och utmanar krafter större än hon någonsin kunnat ana ... Tillvaron ter sig alltmer skrämmande och farlig för Ingrid. Någon lämnar hotfulla meddelanden, en hemlös man uttalar ödesmättade profetior och människor Ingrid möter är skrämda från vettet. Är Tanja verkligen ett oskyldigt offer? Och vem är det som hotar Ingrid? Ingrid...

villa-freja.se

2020-05-17

Del två i serien om Ingrid Karlberg, fängelsepräst. Det är en spännande relationsroman som på samma gång är en psykologisk thriller utan att bli alltför skrämmande, mer bara vardagsnära - vilket kan vara nog så hemskt. von Zweigbergk är skicklig med att måla upp trovärdiga personligheter med alla dess känslor, rörelsemönster och dialoger.

En perfekt författaruppläsning.

2017-09-01

Åter igen en bra och spännande thriller om fängelseprästen Ingrid som åter hamnar i knipa när hon engagerar sig för fångarna i kvinnofängelset där hon jobbar. Boken är välskriven och engagerande och jag tycker riktigt bra om Ingrid. Dock borde jag ha läst boken för hand istället för att lyssna på den. I Fly för livet läste Anna Godenius och gjorde ett fantastiskt jobb som uppläsare- här läser Helena Von Zweigbergk sin egen bok och jag tycker faktiskt inte att hon läser särskilt bra. Hon läser sömnigt och oengagerat och gör därför inte sin bok rättvisa. Jag var tvungen att spola tillbaka några gånger eftersom jag inte hela tiden hängde med i handlingen. Därför kanske boken skulle få ännu högre betyg om jag läst den för hand eller ifall om någon annan läst den.
Nu blir mitt slutbetyg en 3:a, men en stark, 3:a! Jag vill absolut läsa fler böcker om fängelseprästen Ingrid Karlberg!

Laila Gullstrand

2012-09-23

helt underhållande och mycket spännande bra skrivit tycker jag laila.

2010-07-25

Tyckte inte riktigt om den här, vet ej varför.

Mia Dahlstrand

2009-08-16

2009-04-01
Bra, spännande med många vändningar. Gillar Zweigbergks beskrivningar av Ingrid.