Krleken

Den snart fyrtiorige filosofilraren Laki Sarris r gift med Lena och tillsammans har de har en fyrarig son. Men s mter Laki den unga Li som han frlskar sig i och s har dramat tagit sin brjan. Men fr Laki r krleken inte ltt. Han rannsakar sin sjl, sitt liv och krleken. Hela hans vrld skakas i sina grunder. Kallifatides kom till Sverige frn Grekland 1964 och debuterade hr 1968.

2013-09-28

En mycket bra bok om krleken. Lite fr filosofisk i vissa stycken samt ett antal stavfel men som helhet en mycket bra bok som verkligen berr.

Carina Karlsson

2010-11-08

En mnsklig hyllning till krleken. F kan som Kallifatides vackert och filosofiskt behandla sprket och temat krleken. De f stavfelen och det fruktansvrt fula omslaget p den inbundna boken (en blekbl fult mlad kvinna) r det enda som drar ner betyget p denna sjlfulla bok.

Fredrik S

2009-11-29

En modern klassiker.

Emma Utter

2009-09-15

Har aldrig tidigare lst en bok som p ett s rligt och vackert stt beskriver krleken och vilken makt den har ver oss. Stundom blir den dock lite fr filosofisk och svulstig fr min smak, men rlig r den! Och kanske r det just rligheten som gr att den efterlmnar en lite bitterljuv klump i magen nr jag lst sista sidan. Var inte riktigt berdd p det...