Kärlek i cancerns tid

Sundin, Anders

| 2009

Den 2 augusti 2006 står Anders Sundin helt plötsligt ensam med sin sexårige son. Anders har förlorat sin livskamrat och stora kärlek Karin, deras son har förlorat sin mamma. På sju månader förändrades allt. Kärlek i cancerns tid är Anders Sundins kärleksförklaring till Karin - hon som hade en sådan aptit på livet, som inspirerade människorna omkring sig, som hade en sådan passion för böcker - som dör endast 38 år gammal. Detta är en berättelse som självklart och skoningslöst går rakt in i hjärtat på läsaren. Med kärleksfull värme berättar Anders om den lyckliga tid de fick tillsammans. När de träffas som unga, hur Anders får kämpa för att få Karin och hur så småningom en stark kärlek växer fram emellan dem. De börjar förverkliga sina gemensamma drömmar om framtiden, flyttar hem till Gävle, börjar bygga ett eget hus och Karin får ett drömjobb som butikschef på Akademibokhandeln. Och plötsligt...

2011-03-20

En mycket stark och gripande bok av Anders Sundin om hans frus död i cancer. Eller inte bara om det, utan boken är en biografi över Anders liv. Lättläst och välskriven. Bra och sorglig. Kan helt klart rekommenderas.

samantha Ohlsson

2010-02-15

Denna fantastiska bok. Vid sidan 123 grät jag så mycket så jag kunde inte längre se bokstäverna. Jag darrade som ett asplöv, men jag skulle ta mig igenom den. Och jag är oerhört glad att jag plockade upp boken igen efter alla tårar. Fina fina Anders, fina fina Karin.

Marianne Bergkvist

2010-02-08

Och framförallt ville hon att sonen skulle läsa den? Annars blev jag så taget att det gick så snabbt, från konstaterandet till att hon dog.

harriet karlsson

2010-01-23

Jag tyckte den var mycket bra, men, varför skall jag veta så mycket för mig onödiga kommentarer om sexlivet. Ville hon att det skulle ses i tryck när hon var död.

harriet karlsson

2010-01-17