Kärlek, hur fan gör man? : Bob Hansson frågar dom som vet

Hansson, Bob

| 2008

Kärlek Hur fan gör man? Bob Hansson frågar de som vet: K-G Hammar, Stefan Sundström, Emma Hamberg, Olle Waller, Pernilla Glazer, Thomas och Gitte Trobe m.fl. "Sverige är det land med flest singlar i världen. Alltså har det aldrig varit så svårt att hålla ihop en relation under mänsklighetens historia - som just nu i Sverige. I den här boken undrar jag hur andra har gjort och gör. Hur kärleken och dess smärta ser ut i vardagen bortom Hollywood och skvallerpress. Är det så att vi behöver att kärleken ska vara sockersöt för att känna igen den? Känner vi oss misslyckade så fort kärleken gör ont och därför retirerar? Har tvåsamheten, precis som storfamiljen, spelat ut sin roll?  Och alla de par som verkar så lyckliga och smärta, är de det? Jag vill veta hur man gör med kärlek eftersom jag inte vet. För att jag tror på den. Men inte på den romantiska rosendoftande versionen,...

2015-07-02

Kanonbra bok! Håller inte med om allt, men mycket. Mysigt och ärligt, absolut inte högtravande på något sätt utan alla delar av kärleken får vara med, precis som den ser ut i vardag och verklighet.

Jakob Nylin

2012-06-21

Bob Hansson intervjuar ett antal personer om kärlek och om konsten att leva tillsammans. Småkul läsning som ibland blixtrar till.

jenny modin

2011-10-30

Helt underbar bok, massor av bra tips för en som mig som är vilse i förhållandets göranden och icke göranden.

Siv Eriksson

2011-06-08

Lite löjlig.

Ruth Lezz

2011-03-14

Det här är en bok full av klokhet och erfarenheter som kan vara svåra att förstå eller ens få då de dåliga erfarenheterna gör anspråk på uppmärksamheten. Här kommer de i koncentrerat format från några som kanske inte vet allt men en hel del och har vett att dela med sig till Bob Hansson som förmedlar det till oss på sitt speciella sätt. En bok som man växer en smula av.

Ullis N

2010-10-01

Flum-flum blandat med kärnor av sanningar. Trots en trea rekommenderas den pga det senare i omdömet.

2010-09-25

Kärlek! En bok som ger kraft och skapar energi. En god bok helt enkelt.

Hampus Byström

2010-07-11

Aldrig varit ett fan av Bob, av någon anledning, han verkar vara en hyvens kille, men jag har aldrig gillar hans poesi eller prosa. Hur som helst gav boken mig ett par leenden och tankar, fylld med en massa nonsens som ändå skapar en helhet. Jag tror inte jag blivit mycket klokare, ungefär som om att se på ett Dr Phil-avsnitt, men lite kanske.

Anna Hallqvist

2009-12-12

Här ger sig Bob H ut i Sverige och interljuvar (jodå han stavar så) "de som vet" hur fan man gör kärlek.
Eller rättare sagt tycker Bob att kärleken är enkel, men tvåsamheten svår. 12 personer är med och tycker till och det blir ganska olika uttalanden. Varvat med Bobs tankar, dikter och ordförklaringar (som är mästerliga). Det blir en ljuvlig bok, en bok om svåra saker som ändå inger hopp. Våga prova, våga tappa fotfästet, våga behöva och våga älska!!!

Jag inser att jag skulle svara väldigt mycket som Jakob Samuelsson (The Poodles) och önskar att jag var Fia ett kort ögonblick. Sen inser jag att jag måste hitta min egen väg, våga visa min egen rädsla. Och hur enkelt är det egentligen??

Det är en sådan vacker bok! En bok full av värme och mycket tankeväckande. Det blir både "hmmm.." och "just det!" under resans gång.
Det här är en bok jag önskar att ALLA skulle läsa. Jag är fullkomligt övertygad om att kärleken och tvåsamheten skulle bli så mycket enklare då, och kanske skulle Sverige inte toppa världen över ensamhushåll längre... Den har förändrat mig. På riktigt. Och det skulle bara en stark bok klara av!!

Louise A

2009-12-04

Vilken fullträff! Intressanta intervjuer om kärleken och livet. Djupt och lätt på samma gång.

Mia Hansén

2009-10-11

Intervjun med Poodles snubben slår inte fel, där jag blir lite granna tårögd. Många bra tankar om kärlek, som de flesta behöver lite påminnelser om. Man blir definitivt mer kärleksfull av denna! Det jag saknar är dock fler Bob Hansson dikter, många av de som är med funkar inte riktigt, kommentarer är lite luddiga och avslutet kunde varit i början... Men mysig och lätt läsning, som perfekt för ämnet att ta till sig, men ämnet är krångligare än såhär! <3