Kapten Kalsong och professor Pruttenplotts prilliga plan

Pilkey, Dav

| 2015

Inte ens den mest motvilliga läsare kan stå emot Kapten Kalsong - bokserien med fyndiga, skruvade, actionfyllda och lättlästa kapitelböcker. En dundersuccé som sålt i över 50 miljoner exemplar världen över sedan starten 1997! Såväl nybörjarläsarna som bokslukarna kastar sig över böckerna. Här ges läslust, språkglädje och ett stort ordförråd till alla. Och på köpet får man en sund skepsis mot auktoriteter.Handlingen kretsar kring George Beard och Harold Hutchins, två kreativa personer runt 10 år som ständigt hänger med varandra. Tillsammans gör de en tecknad serie om sin coola superhjälte Kapten Kalsong, utrustad med "kalsongkraft" för att rå på skurkarna. Framgången blir total, alla på skolan älskar deras egenproducerade serie. Alla utom en: Mr Krupp, den elaka rektorn som hatar barn. Främst hatar han George och Harold och deras attityd och ständiga upptåg, men framför allt deras...

jätte rollig

Ö

Öllsjöskolan 4A

2021-11-17

Det är en NO lärare som inte vill ha något skratt i hela världen.(#truestory)

Ö

Öllsjöskolan 4A

2021-11-17

Det är en NO lärare som inte vill ha något skratt i hela världen.(#truestory)

bra

Denna bok är helt okej. Tycker jag! denna boken passar dig som gillar späning och äventyr plus knasiga böcker.😃

Jag tycker att boken är rolig för att de är knäppa och de gör konstiga saker.

Jag tycker att boken är rolig för att de är knäppa och de gör konstiga saker.

Gottsta skola 4

Fett bra

Gottsta skola 4

Fett bra

Dalaskolan Norra

2021-10-11

Boken handlar om 2 killar som heter George och Harold. De gick på samma skola och en dag så skulle deras skola på en resa……….

Detta var bra med boken: Den var rolig och upplevelsefull.
Detta var mindre bra med boken: Den var ganska kort

Så här många stjärnor ger jag boken: 5

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-09-28

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Han är rolig han har bara på sig kalsonger

När och var utspelar sig handlingen:

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): fantasy

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Det handlar om en robot som försöker att döda kapten kalsong

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-09-24

Bokens titel:kapten kalsong
Bokens författare: Dav pilkey

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: kapten kalsong

När och var utspelar sig handlingen: Ute

Humor
Beskriv! Professorn kapten kalsong harold George
Det handlar om det var två barn gick till en skola dom heter harold och George. Och alla andra retade dom. Sen åkte en bus till ett museum fast barnen fick inte följa med dom burja gråta så dom gick till en. Dom gick till en kapten fast han sa nej sen gick dom till en till kapten fast han sa nej också så det var en till och han sa. Han sa ja så dom gick ut och räddade värden å det var allt.

den är rolig skojig och bra

hahaha superkul som vanligt i kapten kalsong och han heter proffesor pruttenplott tror jag

Balltorpsskolan 4A

2021-09-23

Det är två killar som heter George och Harold och doms lärare och doms rektor är inte så snälla.Men när George och Harold knäpper på fingrana framför rekton så blir rektorn en super hjälte som heter Kapten kalsong.Och kapten kalsong för söker att stoppa en robot.För annars kommer roboten göra så att alla kommer att byta smeknamn.

Balltorpsskolan 4A

2021-09-23