Kapten Kalsong och moster Medusas monstruösa mani

Pilkey, Dav

| 2015

Bokserien Kapten Kalsong är en stor succé sedan starten 1997, nu med mer än 70 miljoner böcker i tryck på 22 språk världen över! Såväl nybörjarläsarna som bokslukarna kastar sig över dessa fyndiga, skruvade, actionfyllda och lättlästa kapitelböcker. Här ges läslust, språkglädje och ett stort ordförråd till alla. Och lite sund skepsis mot auktoriteter på köpet.Handlingen kretsar kring George Beard och Harold Hutchins, två påhittiga killar runt 10 år. De gör en tecknad serie tillsammans om den coola superhjälten Kapten Kalsong, utrustad med "kalsongkraft" för att rå på skurkarna. Serien älskas av alla på skolan med undantag av lärarna med den elaka rektor Krupp i spetsen. Herr Krupp formligen hatar barn, främst hatar han George och Harold och deras attityd och ständiga upptåg, men framför allt deras hyllade serie.I bok 5 i bokserien, Kapten Kalsong och moster Medusas monstruösa...

Den handlar om att dom hypnotiserar en fröken och hon gör motsatta sakerna. Den är spännande och rolig. Jag rekommenderar den till någon som gillar spännande saker och humor. /Felix

Den var bra och man skrattade på vissa ställen.
Den var underhållande och den rekommenderar jag.
Det bästa var när man fick veta att hypnoringen inte funkar på tjejer, alltså dom gör raka motsatsen/ Zacke

Almunge skola, 4B

2021-11-29

den är rolig

Inte rolig

2021-11-19

Den var bra för att det var en lärare som blev en super skurk och hade många armar

2021-11-19

Fjord Roder

2021-11-17

Den var rolig och bra

den är braaaaaaaaaaaa

Balltorpsskolan 4A

2021-10-22

Det handlar om två killar som har en elak fröken som heter Gnat. Och George och Harold hade en ring som gjorde att dom tog över Gnat men Gnat blev en ond hjälte. Och när George Harold gjorde en serietidning så kom Gnat och skrämde George och Harold. Den onda Gnat försökte ta George och Harold. Men när den onda Gnat sprang mot dom och då så la George sig och Harold puttade den onda Gnat så hon ramlade.Och sen ramlade en dricka på henne.

Den här boken är rolig och har många roliga bilder. Boken passar för dom som gillar lättlästa böcker och böcker där det är en skurk och hjälte med. Gorge och Harold skriver också serie tidningar som kan vara roliga att läsa.

Fröken Gnat är för elak tycker George och Harold. En natt sover George och Harold i Georges trädkoja. De hör nåt... Monster Medusas kommer in det blir ett krig tillslut ramlar M-M bak och super juice ramlar ner på hos hår så det får super krafter. M-M bygger 2 robotar som senare i boken sprutar spraystärk på Kapten Kalsong. Som tar bort hans super krafter. Det blir kaos alla får panik. ......
Sen så gör George och Harold en serie tidning som de ger till Kapten-Kalsong.
Och då får han sina krafter igen. Han besegrar båda robotar och sen så springer George fram och låsas att han har spraystärk och då tar M-M sprejen. Men sen så blir hon skallig för det var hår bort tagings medel och då så försvann alla hons krafter. Läs boken själv om du vill veta vad som hände i slutet.