Kapten Kalsong och den stora toalettattacken

Pilkey, Dav

| 2014

??Inte ens den mest motvilliga läsare kan stå emot Kapten Kalsong - bokserien med fyndiga, skruvade, actionfyllda och lättlästa kapitelböcker. En dundersuccé som sålt i över 50 miljoner exemplar världen över sedan starten 1997! Såväl nybörjarläsarna som bokslukarna kastar sig över böckerna. Här ges läslust, språkglädje och ett stort ordförråd till alla. Och på köpet får man en sund skepsis mot auktoriteter.?Handlingen kretsar kring George Beard och Harold Hutchins, två kreativa personer runt 10 år som ständigt hänger med varandra. Tillsammans gör de en tecknad serie om sin coola superhjälte Kapten Kalsong, utrustad med "kalsongkraft" för att rå på skurkarna. Framgången blir total, alla på skolan älskar deras egenproducerade serie. Alla utom en: Mr Krupp, den elaka rektorn som hatar barn. Främst hatar han George och Harold och deras attityd och ständiga upptåg, men framför allt deras hyllade...

Almunge skola, 4B

2021-12-18

Bra för den var rolig.

Klass 4 Sternö

2021-12-17

Boken handlar om två killar, George och Harold. En dag när killarna var på kvarsittningen så skrev de en serietidning och sen så kopierade de den i en konstig maskin. Då blev den serietidningen sann och det kom ut levande toaletter ur den de ville äta människorna. Men vem kommer då till räddning?

4A, Almunge skola

2021-12-14

Rolig och spännande

Jag tyckte att boken var bra eftersom det var
mycket humor i den t.ex. som att det var levande toaletter
som stampa runt i staden det var jätteroligt Wille

2021-11-17

I boken så är det mer flip-o-rama och det är rolig humor i bökerna.

2021-11-17

kapten kalsong och den stora toaletattaken tipsar jag till som gillar lite humor den är vääääääääääääldigt kul.

bra bok

Balltorpsskolan 4A

2021-10-28

George och Harold skapade levand toaleter som för söker att ta över hela värden. Men dom stopar dom.

Balltorpsskolan 4A

2021-10-28

Gottsta skola 4

2021-10-11

Bra

Klass 4 Sternö

2021-10-11

Boken handlar om två killar. Den ena killen heter George och den andra heter Harold.
En dag när killarna var på kvarsittning så skrev de en serietidning och sen så kopierade de den i en konstig maskin. Då blev den serietidningen sann och det kom ut de som ville äta människorna. De lyckades äta någon. Men så kommer Kapten Kalsong.

Bra