Kapten Kalsong och den sanslösa skrönan om Sir Stinkbomb

Pilkey, Dav

George och Harold lever livet tillsammans med sina dubbelgångare, gårdagens George och Harold. De turas om att gå i skolan varannan dag, och ligga i trädkojan och spela TV-spel varannan dag. Vad kan gå fel? Tyvärr rätt mycket.Det är nämligen något ruttet på gång i Ohio, och det stinker värre än gamla gympasockor! Universums smartaste planet har nämligen exploderat många ljusår från jorden, och lite gegga från planeten råkade slungas ut i den oändliga rymden, för att till slut landa mitt framför fötterna på den onda gympaläraren magister Barsk. Som givetvis åt upp geggan. Och givetvis blev supersmart! Så smart att han nu lyckats skapa ett gift som förvandlar vanliga roliga barn till lydiga, duktiga och tråkigt perfekta barn. Vilken katastrof! Nu ligger alltså mänsklighetens framtid i Georges och Harolds händer, och gårdagens Georges och gårdagens Harolds händer! (Och vuxna Georges och...

Gottsta skola 4

2021-11-19

Den var bra för att det var en gubbe som hete stink bomb

Den här boken tipsar jag till dom som gillar att läsa trädkojan för att dom är rätt likadana men inte helt det är ju lite olika. Men nu ska jag berätta om den här boken den här boken är rätt rolig men många problem i boken. Den här boken ger jag från 1 till 5 så ger jag 4.

bra

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-19

Bokens titel:kapten kalsong
Bokens författare:dav,pilkey

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Han gör jätte roliga saker

När och var utspelar sig handlingen:

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): fantasy
Jag tycker fantasy

Beskriv!
Det handlar om en robot som försöker att fånga kapten kalsong

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken:
Jag tror att någon gång kommer roboten fånga kapten kalsong

Gottsta skola 4

2021-10-11

Den var bra spännande och rolig

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-09-24

Bokens titel: Kapten Kalsong och den sanslösa skrönan om Sir Stinkbomb
Bokens författare:Dav Pilkey

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:George och Harold

När och var utspelar sig handlingen: jag vet inte

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): äventyr

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:George och Harold reser fram en dag i tiden. Men just då hamnar en meteorit på deras skola och skapar chaos. För alla barn.

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: vet inte

Balltorpsskolan 4A

2021-09-17

Den här boken handlar om George och Harold och deras dubbelgångare som måste rädda världen från sir stinkbomb.Den är väldigt bra och jag rekomenderar den här boken för dem som gillar roliga böcker.