Kapten Kalsong

Pilkey, Dav

| 2014

Kapten Kalsong - förträfflig superhjälte, älskad av miljoner! Inte ens den mest motvilliga läsare kan stå emot Kapten Kalsong - bokserien med fyndiga, skruvade, actionfyllda och lättlästa kapitelböcker. En dundersuccé som sålt i över 50 miljoner exemplar världen över sedan starten 1997! Såväl nybörjarläsarna som bokslukarna kastar sig över böckerna. Här ges läslust, språkglädje och ett stort ordförråd till alla. Och på köpet får man en sund skepsis mot auktoriteter. Handlingen kretsar kring George Beard och Harold Hutchins, två kreativa personer runt 10 år som ständigt hänger med varandra. Tillsammans gör de en tecknad serie om sin coola superhjälte Kapten Kalsong, utrustad med "kalsongkraft" för att rå på skurkarna. Framgången blir total, alla på skolan älskar deras egenproducerade serie. Alla utom en: Mr Krupp, den elaka rektorn som hatar barn. Främst hatar han George och...

4A, Almunge skola

2021-12-15

ok men konstig

4A, Almunge skola

2021-12-14

Den är rolig för att huvudpersoner har kalsonger på sig!

Per Olsskolan/fyror

2021-11-26

Den är bra och rolig och ni måste prova att läsa den 😍

Per Olsskolan/fyror

2021-11-26

Ni måste prova den!!!!! Den var 10/10🥵

Den här boken ar till för folk som gillar att skratta och bus

Ö

Öllsjöskolan 4A

2021-11-17

Kapten Kalsong Är Ett Roligt bok.Det Handlar om Två Killar skriver en Serier och en av de va Kapten Kalsong Och De hade en ring som kan Hypnotiserar Deras Rektor så att Han Blir Kapten Kalsong.

Ö

Öllsjöskolan 4A

2021-11-17

Klass 4B, Kulturama

2021-10-19

Kapten Kalsong är en rolig bok. Den handlar om två busiga killar som skriver serier och hypnotiserar sin rektor att bli superhjälten Kapten Kalsong. Det händer massa roliga saker. Det var roligt med Flip-O-Rama.

Gottsta skola 4

2021-10-11

Bra rolig

Gottsta skola 4

2021-10-11

Bra

4B Svandammsskolan

2021-10-04

Den handlar om en superhjälte i kalsonger och två barn som skriver serietidningar. varje gång de gör en serietidning så blir den verklig.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-09-28

Bokens titel:Captain underpants
Bokens författare: Dav pilkey

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: En av de har gult hår och den andra har svart.

När och var utspelar sig handlingen: det är nu tid och utspelad i en fantasivärld

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):
Den är humor och fantasy
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Det handlar om George och harold och kapen kalsong.George och harold håller på med bus.

den är bra

den är bra

Jag tyckte att boken var bra därför att det hände mycket i boken och det var rolig och spännande.

Gustav Johansson

2021-09-14

Den var den mest humorfyllda bok jag läst!!!