Kanske ihop

Lindbäck, Johanna

| 2016

Majken och Ivan hade en överenskommelse: De skulle låtsas vara lite ihop. På så vis skulle ALLA i klassen ? särskilt Tessan och Belinda ? förstå att Majken minsann inte var en fiolspelande tönt. Nu är överenskommelsen över. Och Majken och Ivan är bara vänner. Men varför pirrar det så i Majkens mage när de möts i korridoren? Kanske ihop är den fristående uppföljaren till slukarålderssuccén lite ihop.

Teresia Kjellgren

2015-11-04

Jag gillar Majken och det är nog den bästa behållningen i boken. Det är inte lätt att vara 12 med vänskap och killar och allt annat som är viktigt när man är 12. Läste förra boken med 12-åringen som nu är 13 och vi skulle samläst den här men jag blev otålig och läste den före henne. Får se vad hon som har "rätt" ålder tycker.

Teresia Kjellgren

2015-11-04

Nenne No

2015-09-30

Några fina scener men språket är svårt som vuxen. Med all säkerhet skitbra för yngre.

2015-06-01

Underbara 12-års känslor. Högt och lågt och pirrigt och jobbigt. Kärlek och vänskap och föräldrar och franska. Mycket fin.