Kaninjägaren

Kepler, Lars

| 2016

Joona Linna är tillbaka! Joona Linna har avtjänat två år av sitt fängelsestraff på anstalten Kumla när han förs till en avlägsen avdelning för ett hemligt möte. Lars Keplers sjätte kriminalroman om Joona Linna utkommer sent på hösten 2016.

Jonna P

Inte en favorit bland Keplerböckerna men ändå helt okej.

Ett rasande tempo och spännande så jag kunde knappt lägga den ifrån mig. Men slutet lite utdraget även i denna bok. Ibland är det väl våldsamt i Keplers böcker.
Men jag är väldigt förtjust i karaktären Joona Linna, och även karaktären Saga Bauer.

Spännande som alltid

emmakicki

2017-05-29

Efter ungefär halva boken var jag tvungen att läsa på baksidan vad den egentligen skulle handla om, vaddå Kaninjägaren? Det kändes som att jag hade fått fel bok. Men sen började det klarna. Jag skulle säga att exakt halva boken var mer eller mindre utfyllnad, den bombastiska actionscenen i marinan hade så gott som ingenting mer resten av handlingen att göra. Även en del andra mer uppseendeväckande saker hade egentligen inte behövt vara med i boken. I början kändes den inte ens spännande, det var så rörigt med många olika personer som egentligen inte behövdes. Jag förstår att det finns de som gav upp den. Att den ändå får en tvåa är för att den på slutet blev en mer "normal" deckare. Tack och lov hade även Joona en mer nedtonad del mot slutet av boken, till skillnad från början då han verkade helt oumbärlig för landets säkerhet. Tänker inte ens gå in på cliffhangern i slutet som bara är så onödigt. Slutsatsen är att det känns som ett hastverk och att Keplers får betalt för kvantitet snarare än kvalitet.

Fast Forward

2017-05-16

Bladvändare med filmkänsla på gott och ont.

Marre

2017-04-25

Kände inte alls igen Kepler i denna bok. Jag slutade läsa efter första halvan.

Cecilia Anagrius

2017-04-24

Spännande men lik de andra kepler...

Sonja Hedfors

2017-04-18

Inte lika bra som tidigare böcker i serien.

Nina Gustafsson

2017-04-12

Flera av Keplers böcker har varit underhållande men denna känns som ett stolpskott. Skriker orealistisk actionfilm.

my frost

2017-04-12

Spännande början, men ett utdraget slut som gjorde att boken blev sämre

Agneta Sjöberg

2017-04-10

Superspännande och nervkittlande!

Helena Rasmusson

2017-04-09

Började, som vanligt spännande & bra! Blev dock besviken på slutet! Lite seg avslutning!

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Wow, så bra skrivit Kepler med ännu en helt sjukt spännande bok med favoritkaraktärerna Joona Linna och Saga Bauer.

Jennifer Wiklund

2017-02-18

Som vanligt välskrivet av Kepler. En av hans bästa kan jag tycka.

2017-02-09

2017-01-23

Bra

Fredrik Vidh

2017-01-21

Otroligt spännande bok som är en riktig nagelbitare ända in i slutet! Mycket läsvärd!

Sanna Abrahamsson

2017-01-15

Jättespännande med otippade vändningar, gick i stundtal inte lägga ifrån sig boken.

Lena

2017-01-03

Erica S

2017-01-01

En bladvändare men inte samma tempo som de föregående. Men den var svår ändå att inte sluta läsa. Kapitlerna är väldigt korta så det e enkelt att avsluta. Men själva boken var lättläst och väldigt lätt att komma in i boken

Katarina Nord

2017-01-01

Spännande, lättläst och hemsk. Boken är lätt att komma in och jag har svårt att lägga ifrån mig boken! En av de bättre i serien. Dock jag något i slutet men jag vet inte riktigt vad?!

Mats Karlsson

2016-12-26

Som tidigare Kepler är denna en uppbyggd med lägre tempo i början som sedan eskalerar mot slutet.
Kul att Saga Bauer får ta mer plats i denna del. I talboksvarianten läser Jonas Malmsjö som är 5-stjärnig!

2016-12-15

Det är få spänningsromaner som jag är intresserade av, Keplers hör till dessa utvalda som verkligen fångar mig. Denna är inget undantag, men inte heller deras bästa. Mest intressant är det faktiskt att följa Joona Linna och Saga Bauer... själva mordhistorian är i denna bok inte lika intressant för mig. Glad dock att den inte var så simpel som jag ett tag trodde...

Mycket bra bok

bra bok

Pernilla Nilsson

2016-12-05

Ok, en bladvändare absolut. Men det kändes ändå mer som en film än bok. Och vissa scener lite onödigt detaljerat beskrivna och andra onödigt råa.
En stark trea.

Ulf Gustafsson

2016-11-23

Blodigt o kletigt som sig bör. Spännande, för all del men jag känner att det börjar bli lite mycket samma sak. Blir det en till bok? Kommer jag läsa den? Osäker

Ursula Stålhandske

2016-11-22

Ruskigt otäck, men fantastiskt bra! En av författarnas allra bästa böcker om Joona Linna. Jonas Malmsjö presterar på topp som uppläsare.

Anita H

2016-11-17

Spännande som alltid. Rekommenderas!

Mrs SHE

2016-11-16

Jag tycker om karaktärerna och intrigen men tempot växlar och i bland känns det mest konstruerat och inte äkta i dialoger och relationer. Och varför finns det så få författare som orkar skriva ett ordentligt avslut? Nåväl, den får en 3:a i betyg men det är ingen finlitteratur utan passar bäst i hängmattan ^^.

Jan Banan

2016-11-16

Våra Hollywood wannabies är tillbaka igen och är sämre än någonsin. Bedrövlig smörja!

Jan Svensson

2016-11-11

Bra spänning och högt tempo. Stark 4:a men Joona Linna har varit ännu vassare i tidigare böcker. Kunde varit lite mera kondenserad då det blir lite många sidor till slut. Men som helhet mycket läsvärd och svår att lägga ifrån sig.

Monica Helmersson

2016-11-10

Började spännande mitten var seg slutet långdragen inte den bästa av Keplers böcker.

Hanna H

2016-11-09

Det var ingen deckare, det var en actionfilm rakt igenom. Några små försök till en kryp-under-skinnet känsla men tyvärr lyckades det inte denna gång.

Anna Johansson

2016-11-09

Nja, både ris och ros. Roligt att få fortsätta att följa Joona Linna och handlingen är relativt spännande, men det håller inte riktigt hela vägen. Får ingen kontakt med karaktärerna och stundtals känns story tunn, så det blir tyvärr inget högre betyg än en trea dock ser jag fram emot uppföljaren.

Jessica Appelqvist

2016-11-06

Definitivt en av dom bästa keplerböckerna.

Björn Math

2016-11-05

Läsvärd

2016-11-02

Kaninjägaren är den sjätte boken i serien om Joona Linna av Lars Kepler. Jag har läst alla dom fem tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom allihopa. Här är länkar till mina recensioner av dom: Hypnotisören, Paganinikontraktet, Eldvittnet, Sandmannen, och Stalker. (Jag har även läst den fristående boken Playground av Lars Kepler, och länkar även till den).

Kaninjägaren var även den en mycket bra bok, dock tyckte jag inte att den var riktigt lika bra som den förra boken, Stalker. Vet egentligen inte riktigt varför jag tycker så, men den fångade mig inte på samma sätt som den tidigare boken.

Men jättebra var ju ändå boken, som var spännande, blodig, välskriven och lättläst. Precis som dom tidigare böckerna.

Så jag kan absolut rekommendera boken till alla som har gillat Lars Keplers tidigare böcker. Och även till er som inte har läst författarens tidigare böcker. Men som alltid när det gäller böcker i serier, så tycker jag att man ska följa serien från början.

klas heurlin

2016-11-02

Boken är ojämnt skriven. Korta perioder dåligt skriven och obearbetad varvat med riktigt intressanta kapitel mot att de tidigare legat på en jämn hög nivå. Betygstanken varierade under läsningen mellan 3-5. Det som ändå ger den full pott enligt min mening är slutet, intrigen och de olika perspektiven och twisterna som gör den riktigt jävla bra!

Carina Carlin

2016-10-30

Keplers sämsta bok enligt min mening. Boken griper aldrig tag i en utan ibland lyssnar jag bara slentrianmässigt.

Marina Pedersen

2016-10-26