Kaninjägaren

Kepler, Lars

| 2016

Joona Linna är tillbaka! Joona Linna har avtjänat två år av sitt fängelsestraff på anstalten Kumla när han förs till en avlägsen avdelning för ett hemligt möte. Lars Keplers sjätte kriminalroman om Joona Linna utkommer sent på hösten 2016.

Otroligt spännande bok som är en riktig nagelbitare ända in i slutet! Mycket läsvärd!

Jättespännande med otippade vändningar, gick i stundtal inte lägga ifrån sig boken.

Lena

Erica S

En bladvändare men inte samma tempo som de föregående. Men den var svår ändå att inte sluta läsa. Kapitlerna är väldigt korta så det e enkelt att avsluta. Men själva boken var lättläst och väldigt lätt att komma in i boken

Spännande, lättläst och hemsk. Boken är lätt att komma in och jag har svårt att lägga ifrån mig boken! En av de bättre i serien. Dock jag något i slutet men jag vet inte riktigt vad?!

Som tidigare Kepler är denna en uppbyggd med lägre tempo i början som sedan eskalerar mot slutet.
Kul att Saga Bauer får ta mer plats i denna del. I talboksvarianten läser Jonas Malmsjö som är 5-stjärnig!

Det är få spänningsromaner som jag är intresserade av, Keplers hör till dessa utvalda som verkligen fångar mig. Denna är inget undantag, men inte heller deras bästa. Mest intressant är det faktiskt att följa Joona Linna och Saga Bauer... själva mordhistorian är i denna bok inte lika intressant för mig. Glad dock att den inte var så simpel som jag ett tag trodde...

Mycket bra bok

bra bok

Ok, en bladvändare absolut. Men det kändes ändå mer som en film än bok. Och vissa scener lite onödigt detaljerat beskrivna och andra onödigt råa.
En stark trea.

Blodigt o kletigt som sig bör. Spännande, för all del men jag känner att det börjar bli lite mycket samma sak. Blir det en till bok? Kommer jag läsa den? Osäker

Ruskigt otäck, men fantastiskt bra! En av författarnas allra bästa böcker om Joona Linna. Jonas Malmsjö presterar på topp som uppläsare.

Anita H

Spännande som alltid. Rekommenderas!

Mrs SHE

Jag tycker om karaktärerna och intrigen men tempot växlar och i bland känns det mest konstruerat och inte äkta i dialoger och relationer. Och varför finns det så få författare som orkar skriva ett ordentligt avslut? Nåväl, den får en 3:a i betyg men det är ingen finlitteratur utan passar bäst i hängmattan ^^.

Våra Hollywood wannabies är tillbaka igen och är sämre än någonsin. Bedrövlig smörja!

Jan Svensson

2016-11-11

Bra spänning och högt tempo. Stark 4:a men Joona Linna har varit ännu vassare i tidigare böcker. Kunde varit lite mera kondenserad då det blir lite många sidor till slut. Men som helhet mycket läsvärd och svår att lägga ifrån sig.

Monica Helmersson

2016-11-10

Började spännande mitten var seg slutet långdragen inte den bästa av Keplers böcker.

Hanna Högman

2016-11-09

Det var ingen deckare, det var en actionfilm rakt igenom. Några små försök till en kryp-under-skinnet känsla men tyvärr lyckades det inte denna gång.

Anna Johansson

2016-11-09

Nja, både ris och ros. Roligt att få fortsätta att följa Joona Linna och handlingen är relativt spännande, men det håller inte riktigt hela vägen. Får ingen kontakt med karaktärerna och stundtals känns story tunn, så det blir tyvärr inget högre betyg än en trea dock ser jag fram emot uppföljaren.

Jessica Appelqvist

2016-11-06

Definitivt en av dom bästa keplerböckerna.

Björn Math

2016-11-05

Läsvärd

2016-11-02

Kaninjägaren är den sjätte boken i serien om Joona Linna av Lars Kepler. Jag har läst alla dom fem tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom allihopa. Här är länkar till mina recensioner av dom: Hypnotisören, Paganinikontraktet, Eldvittnet, Sandmannen, och Stalker. (Jag har även läst den fristående boken Playground av Lars Kepler, och länkar även till den).

Kaninjägaren var även den en mycket bra bok, dock tyckte jag inte att den var riktigt lika bra som den förra boken, Stalker. Vet egentligen inte riktigt varför jag tycker så, men den fångade mig inte på samma sätt som den tidigare boken.

Men jättebra var ju ändå boken, som var spännande, blodig, välskriven och lättläst. Precis som dom tidigare böckerna.

Så jag kan absolut rekommendera boken till alla som har gillat Lars Keplers tidigare böcker. Och även till er som inte har läst författarens tidigare böcker. Men som alltid när det gäller böcker i serier, så tycker jag att man ska följa serien från början.

klas heurlin

2016-11-02

Boken är ojämnt skriven. Korta perioder dåligt skriven och obearbetad varvat med riktigt intressanta kapitel mot att de tidigare legat på en jämn hög nivå. Betygstanken varierade under läsningen mellan 3-5. Det som ändå ger den full pott enligt min mening är slutet, intrigen och de olika perspektiven och twisterna som gör den riktigt jävla bra!

Carina Carlin

2016-10-30

Keplers sämsta bok enligt min mening. Boken griper aldrig tag i en utan ibland lyssnar jag bara slentrianmässigt.

Marina Pedersen

2016-10-26