Kaninjgaren

Kepler, Lars

| 2016

Joona Linna r tillbaka! Kaninjgaren tar vid dr den enorma succn Stalker slutade Joona Linna har suttit tv r p den slutna anstalten Kumla nr han frs till ett hemligt mte. Polisen behver hans hjlp fr att stoppa den gtfulle mrdaren som gr under namnet Kaninjgaren. Den enda lnken mellan offren r att de alla hr ett barn lsa upp en ramsa om kaniner innan mrdaren kommer. dets trningskast placerar verraskande tevekocken Rex Mller mitt i hndelsernas centrum. Fr frsta gngen ska han ta hand om sin son Sammy. Men istllet fr tre lugna veckor blir det en fruktansvrd kamp p liv och dd. Joona Linna och Saga Bauer r tvungna att brja samarbeta i hemlighet fr att stoppa Kaninjgaren innan det r frsent. Du vet aldrig vad det har i beredskap fr dig, vad som kommer att hinna ifatt dig om du inte brjar springa nu. Thrillermstaren Lars Kepler r tillbaka...

Marre

4d

Knde inte alls igen Kepler i denna bok. Jag slutade lsa efter frsta halvan.

Spnnande men lik de andra kepler...

Inte lika bra som tidigare bcker i serien.

Flera av Keplers bcker har varit underhllande men denna knns som ett stolpskott. Skriker orealistisk actionfilm.

Spnnande brjan, men ett utdraget slut som gjorde att boken blev smre

Superspnnande och nervkittlande!

Brjade, som vanligt spnnande & bra! Blev dock besviken p slutet! Lite seg avslutning!

Wow, s bra skrivit Kepler med nnu en helt sjukt spnnande bok med favoritkaraktrerna Joona Linna och Saga Bauer.

Jennifer Wiklund

2017-02-18

Som vanligt vlskrivet av Kepler. En av hans bsta kan jag tycka.

2017-02-09

2017-01-23

Bra

Fredrik Vidh

2017-01-21

Otroligt spnnande bok som r en riktig nagelbitare nda in i slutet! Mycket lsvrd!

Sanna Abrahamsson

2017-01-15

Jttespnnande med otippade vndningar, gick i stundtal inte lgga ifrn sig boken.

Lena

2017-01-03

Erica S

2017-01-01

En bladvndare men inte samma tempo som de fregende. Men den var svr nd att inte sluta lsa. Kapitlerna r vldigt korta s det e enkelt att avsluta. Men sjlva boken var lttlst och vldigt ltt att komma in i boken

Katarina Nord

2017-01-01

Spnnande, lttlst och hemsk. Boken r ltt att komma in och jag har svrt att lgga ifrn mig boken! En av de bttre i serien. Dock jag ngot i slutet men jag vet inte riktigt vad?!

Mats Karlsson

2016-12-26

Som tidigare Kepler r denna en uppbyggd med lgre tempo i brjan som sedan eskalerar mot slutet.
Kul att Saga Bauer fr ta mer plats i denna del. I talboksvarianten lser Jonas Malmsj som r 5-stjrnig!

2016-12-15

Det r f spnningsromaner som jag r intresserade av, Keplers hr till dessa utvalda som verkligen fngar mig. Denna r inget undantag, men inte heller deras bsta. Mest intressant r det faktiskt att flja Joona Linna och Saga Bauer... sjlva mordhistorian r i denna bok inte lika intressant fr mig. Glad dock att den inte var s simpel som jag ett tag trodde...

Mycket bra bok

bra bok

Pernilla Nilsson

2016-12-05

Ok, en bladvndare absolut. Men det kndes nd mer som en film n bok. Och vissa scener lite ondigt detaljerat beskrivna och andra ondigt ra.
En stark trea.

Ulf Gustafsson

2016-11-23

Blodigt o kletigt som sig br. Spnnande, fr all del men jag knner att det brjar bli lite mycket samma sak. Blir det en till bok? Kommer jag lsa den? Osker

Ursula Stlhandske

2016-11-22

Ruskigt otäck, men fantastiskt bra! En av författarnas allra bästa böcker om Joona Linna. Jonas Malmsjö presterar på topp som uppläsare.

Anita H

2016-11-17

Spnnande som alltid. Rekommenderas!

Mrs SHE

2016-11-16

Jag tycker om karaktrerna och intrigen men tempot vxlar och i bland knns det mest konstruerat och inte kta i dialoger och relationer. Och varfr finns det s f frfattare som orkar skriva ett ordentligt avslut? Nvl, den fr en 3:a i betyg men det r ingen finlitteratur utan passar bst i hngmattan ^^.

Jan Banan

2016-11-16

Vra Hollywood wannabies r tillbaka igen och r smre n ngonsin. Bedrvlig smrja!

Jan Svensson

2016-11-11

Bra spnning och hgt tempo. Stark 4:a men Joona Linna har varit nnu vassare i tidigare bcker. Kunde varit lite mera kondenserad d det blir lite mnga sidor till slut. Men som helhet mycket lsvrd och svr att lgga ifrn sig.

Monica Helmersson

2016-11-10

Brjade spnnande mitten var seg slutet lngdragen inte den bsta av Keplers bcker.

Hanna Hgman

2016-11-09

Det var ingen deckare, det var en actionfilm rakt igenom. Ngra sm frsk till en kryp-under-skinnet knsla men tyvrr lyckades det inte denna gng.

Anna Johansson

2016-11-09

Nja, bde ris och ros. Roligt att f fortstta att flja Joona Linna och handlingen r relativt spnnande, men det hller inte riktigt hela vgen. Fr ingen kontakt med karaktrerna och stundtals knns story tunn, s det blir tyvrr inget hgre betyg n en trea dock ser jag fram emot uppfljaren.

Jessica Appelqvist

2016-11-06

Definitivt en av dom bsta keplerbckerna.

Bjrn Math

2016-11-05

Lsvrd

2016-11-02

Kaninjgaren r den sjtte boken i serien om Joona Linna av Lars Kepler. Jag har lst alla dom fem tidigare bckerna, och tyckt mycket om dom allihopa. Hr r lnkar till mina recensioner av dom: Hypnotisren, Paganinikontraktet, Eldvittnet, Sandmannen, och Stalker. (Jag har ven lst den fristende boken Playground av Lars Kepler, och lnkar ven till den).

Kaninjgaren var ven den en mycket bra bok, dock tyckte jag inte att den var riktigt lika bra som den frra boken, Stalker. Vet egentligen inte riktigt varfr jag tycker s, men den fngade mig inte p samma stt som den tidigare boken.

Men jttebra var ju nd boken, som var spnnande, blodig, vlskriven och lttlst. Precis som dom tidigare bckerna.

S jag kan absolut rekommendera boken till alla som har gillat Lars Keplers tidigare bcker. Och ven till er som inte har lst frfattarens tidigare bcker. Men som alltid nr det gller bcker i serier, s tycker jag att man ska flja serien frn brjan.

klas heurlin

2016-11-02

Boken r ojmnt skriven. Korta perioder dligt skriven och obearbetad varvat med riktigt intressanta kapitel mot att de tidigare legat p en jmn hg niv. Betygstanken varierade under lsningen mellan 3-5. Det som nd ger den full pott enligt min mening r slutet, intrigen och de olika perspektiven och twisterna som gr den riktigt jvla bra!

Carina Carlin

2016-10-30

Keplers smsta bok enligt min mening. Boken griper aldrig tag i en utan ibland lyssnar jag bara slentrianmssigt.

Marina Pedersen

2016-10-26