Kamrat .357

(Boken har kompletterats med det förord som skrevs av Lena Andersson inför utgivandet av Kamrat .357 som ljudbok.)Författaren Lena Andersson skrev en krönika i DN om Kamrat .357 den 23/7 2016:"Det kräver mod, fantasi och inlevelseförmåga, därtill självförtroende, att iscensätta ett så konsekvent, ogarderat och trovärdigt förslag på hur mordet på Olof Palme kan ha gått till och vem som utförde det. Förre sjökaptenen Wennesund skildrar mordplanen med ett driv och en precision som gör att den inte bara framstår som given utan som om han rent av kände till något om saken."Bokens baksidestext:En medelålders man är ute och joggar längs med Sveavägen en kylig dag i mars 2014. Han viker av upp på Tunnelgatan och springer hastigt uppför trapporna till Malmskillnadsgatan. Väl uppe på toppen av trappan måste han stanna och hämta andan. Åldern börjar göra sig påmind och det stör honom. Han tänker tillbaka...

Boken var spännande och välskriven och det var lätt att se sig själv i omgivningarna och situationerna.
Teorin om hur Olof Palme blir mördad av en Marin soldat är inte helt otrolig och hos mig skapade det en hel del tankar. De flesta vet vart de befann sig dagen då de fick nyheten om att Palme blivit mördad och hela Sverige påverkades av nyheten.

Boken är ganska tunn för allt som är med i den men författaren lyckas binda ihop det på ett bra sätt så man inte känner att de sista kapitlen bara hafsades ihop. Kan varmt rekommendera läsningen!