Kalla Kårar - Mumiens förbannelse

Stine, Robert L

| 1995

Gabe är på besök i Egypten hos sin kusin, Sari, och hennes pappa, Ben, som är en världsberömd arkeolog. Ben har just hittat en tusentals år gammal gravkammare och nu ska Gabe få följa med in i den. Det sägs vila en förbannelse över gravkammaren, men den vägrar Gabe att tro på ? KALLA KÅRAR är en serie med skräckisar som är skriven och anpassad för barn och ungdomar i åldern 9-13 år. I ursprungslandet USA har GOOSEBUMPS, som serien heter där, blivit ett fenomen. Varje titel i serien säljer i genomsnitt drygt en miljon exemplar och serien omfattar i dag över 60 titlar! På svenska finns det hittills 21 titlar utgivna i kartonnage.

Nikolajs Maksanovs

2014-05-11

Det började som en vanlig semester. Men förvandlades långsamt till en skräck historia. Ni som har intresse för en bok som Harry Potter eller Hobitt Borde läsa den här boken .Man får samma känsla. Gabe som har huvudrollen i boken beskrivs väl. Mest blev jag facinerad av hur karaktärerna beskrevs. Det här är ingen bok där man behöver läsa hur personen är eller ser ut. De beskrivs genom deras handlingar och så borde alla böker vara. Det ända som fattas är mer text det finns bara 139 sidor om jag skulle vara R L Stine skulle jag förlänga texten. Men det stoppar inte boken för att vara grymt bra.

Ytterst intressant bok.