Kaffe med rn

Märtha, Anna-Greta, Stina, Krattan och Snillet bor på servicehemmet AB Diamanten. De sjunger i kör, ses på rummet och smuttar hjortronlikör i hemlighet.  För övrigt är tillvaron ganska långtråkig. Dålig mat, trist bemötande, ingen motion och allt hårdare besparingar. Föreståndaren anstränger sig inte i onödan för att de gamla ska få det drägligt utan flirtar istället med direktören - som är förtjust både i henne och i nedskärningarna i budgeten. Plötsligt får Märtha får en snilleblixt: Troligen skulle det vara bättre att bo i fängelse! De ska givetvis begå ett brott och se till att de blir dömda. Någon typ av ekonomisk brottslighet, en liten kupp av något slag ? Och allt de kammar...

Emelie Mellbrand

2016-09-06

h s hrlig och rolig. Gav verkligen lsning ett uppswing

Linda Axelsson

2016-07-07

En rolig och underhllande bok

Madeleine Larsson

2016-06-11

Rolig bok, men blir lite fr mycket ibland.

Magnus Johansson

2015-12-07

Lttsam underhllande och humoristisk. Men jag saknar det dr lyftet, spnningshjningen eller nr man blir verrumplad av en tokighet som gr att man garvar kken ur led.

elinore jrlehag

2015-09-01

nskar jag hade lika spralliga och tokiga farfrldrar! Sjukt rolig bok, dr pensionrer fr vara i centrum.

Lotta Strandberg

2015-07-30

Ganska fnigt. Har svrt fr bcker som vill vara roliga, det blir s krystat.

Inger Jonsson

2015-06-25

Boken kan nog ses som ett humoristiskt inlgg i debatten om ldreomsorgen.

Susanne Rosen

2015-06-07

Infantil historia med en personteckning, som fr lsaren att undra hur frfattaren egentligen ser p ldre. Historien haltar, och ger intryck av att ha fnissats fram ver ett kafferep som rnat lsaren p en peng, men inte lockat fram ngra skratt.

Madeleine Bostrm

2015-04-04

Smgullig skrna

Linda Dahlstrm

2015-02-26

Platta karaktrer, platt sprk, platt handling. Platt fall fr den hr boken.

Lena L

2015-01-21

Orkade inte ens lsa ut...platt och genomtrkig bok...inte ofta jag ger en etta...

Ingrid Bergenudd

2014-12-27

Ger mnga glada skratt, ven om innehllet r vldgit schablonartat.

Mirja Dimberg

2014-11-10

S supertrkig bok. Hade hoppats p att den skulle vara i "Hundraringens" och "En man som heter Ove" s klass (som jag lskade) men tyvrr... mil ifrn.

Matilda Krig

2014-10-28

Mjeeeh. Den var vl lite rolig och charmig, men inte nt som hnfrde mig srskilt mycket. Blev lixom trtt p boken efter ett kapitel s den tog ett tag att ta sig igenom den...

Helene Robertson

2014-10-11

Vldigt annorlunda men rolig. Gillar man Hundraringen o Ove gillar mammig denna

Jenny Wikander

2014-10-02

En helknasig bok, jtterolig och underhllande!
En komedifilm i bokformat!

Maria Jacobsson

2014-09-26

Smmysig bok som trallar p i lugn takt. Bra id, men det blir varken jttekul eller jtteintressant.

SteffySivA .

2014-09-25

Mysigt gng pensionrer ute p ett ventyr som underhller. Gav mig flera skratt!

Sabina Wangenfors

2014-09-16

Vldigt svrlst, jag tyckte inte den var rolig alls tyvrr.

Maritha .

2014-09-12

Underhllande och lttlst, precis som jag frvntade mig.

Pernilla Engstrm

2014-07-13

Handlar om ett gng pensionrer som vantrivs p servicehemmet. Mrta hade sett ett tv-program att fngar hade det bttre n gamla p hemmet. De begr en tavelstld och fr fngelse.

Teresia Kjellgren

2014-06-11

Smrolig bok med pigga pensionrer. Hrliga personer och en kul story.

Y

Yvonne Wallin

2014-01-28

En riktig sk m bra bok. Ltt lst, sm rolig, man visste inte vad som skulle hnda.

Sabina Svahn

2013-12-17

orkade ej lsa ut, trkig

Isabella Sundstrm

2013-12-04

Underhllande och 'feel-good' bok! Fnissade mnga gnger under lsningen.

Ann-Sofie Jaredal

2013-11-09

Underbar liten berttelse men ox ett intressant inlgg i debatten om hur vi behandlar vra ldre.

Heidi T

2013-10-18

Seg, blandning mellan "Hundraringen.." och "Potensgivarna", gillade heller inte den frsta men konstigt nog den andre!

Thomas Karlsen

2013-10-14

Smputtrigt inlgg i omsorgsdebatten. Jnssonligan p lderdomshemmet. Svag trea.

marlenes. nu

2013-09-25

Kunde kanske blivit en trea om inte Helge Skog frstrt den s totalt. Men i vrigt var den ganska lngtrkig och tramsig ven om den hade en del humoristiska inslag. Det dr med att frmedla hur vra seniorer kanske har det idag p sina ldreboenden blev lite av en flopp i denna s o-verklighetsfrankrade historia som haltade i sitt samanhang. Ls grna min recension p bloggen http://bokbloggen.marlenes.nu/2013/09/kaffe-med-ran-inte-for-mig-tack.html
Dr hittar du annat mycket bttre av samma frfattare :)

Pia Ekeroth

2013-09-06

Knns som en dlig efterapning av Hundraringen med en nypa av Karin Brunk Holmqvist.
Ungefr lika spnnande som ett (smrgs)rn .

Linda slund

2013-08-20

Lste den i lttlst version, utgiven av LL-frlaget, dr den terberttas - mycket effektivt och roligt - av Mats Wnblad. Rekommenderas fr den som vill locka ngon som inte gillar bcker srskilt mycket till lsning!

Diane Arbhage

2013-08-05

En st historia med eftertanke. Klart vrd att lsa

Cecilia Grip

2013-04-28

Gldje bok!!

Jan Banan

2013-04-18

Helge Skoog gr sitt bsta fr att totalfrstra denna bok med sin enmansteater, med en dligt imiterad dialekt till varje huvudperson. Om man frsker bortse frn hans sabotage, vilket inte r ltt, s fr man nd en ganska enkel och lttsmllt sak som r hyggligt underhllande. Litegrann som en svensk Paasilinna...underhllning fr stunden men boken gr inga djupare avtryck i min sjl.

Elisabeth Andersson

2013-02-24

Nej, det hr var inte alls i min smak ...

Gudrun Wendel

2013-02-21

Ja, det r ju en skrna. Ganska schablonaktig. Ngon kopplade den till den dliga ldringsvrden i vrt land, men det r ju definitivt inte trovrdigt att spass friska personer kring 80 r skulle lsas in p ett serviceboende med en maktfullkomlig sjukskterska. Det r faktiskt tvrtom, att man mste bo hemma tills man r vldigt dlig och orkesls och absolut inte lngre klarar sig hemma. Okej, det r ju en skrna...

Anna

2013-02-04

kul bok

2013-02-02

Hade hrt s mycket positivt om den hr boken, om hur rolig och charmig den skulle vara. Men jag blev faktiskt lite besviken p den. Tyckte inte alls att den var s bra som jag hade trott att den skulle vara. Lite vl verdriven och naiv fr min smak. Godknt, en trea, fr den, men inte mer.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Lotta Karlsson

2013-01-31

En stark trea fr denna charmiga feelgoodsaga:)

Kerstin Hellgren

2013-01-16

Oerhrt konstigt i min MP3. Huller om buller, vet inte vad som r slut och brjan. Kanske fel p min MP3-spelare. Kan inte bedma om den var bra eller dlig!

Annika Winning

2013-01-09

Fjantig och full av schabloner.

Pia Stendahl

2013-01-04

Boken r underbart charmig och karaktrerna tar jag genast till mitt hjrta. Men boken lmnar ocks en bitter eftersmak nr man tnker p hur de ldre behandlas i Sverige idag.

Nr jag lser boken smittas jag av Pensionrsligans terupptckta livsgldje. Nr jag lyssnar gr jag och myser och smflinar fr mig sjlv mest hela tiden.

P www.bokbrus.se finns alla mina ljudboksrecensioner samlade.

Marianne Strandberg

2013-01-04

Pensionrernas ventyr grep aldrig tag i mig.

Gunilla E

2012-12-30

Tilltalade mig inte alls - lste inte ut boken!

Caroline Karlsson

2012-12-21

Det hr blev bara "too much!"

Books I love

2012-12-14

HELT Underbar bok! Feel good lsning p Hg niv! :)

Elin Rickmarker

2012-12-11

Lite smrolig men blev lite besviken fr jag hade hrt att det var lite Karin Brunk ver det hela och det var det INTE!!

Sofia Johnsson

2012-11-11

En varm och trivsam bok som ger upphov till mnga skratt.

Kickie Boman

2012-10-25

Kul underhllning med hrliga Helge Skoog som upplsare :)

Johanna Sand

2012-08-26

ok story, men fattigt sprk.