Kaffe med mjölk

Nutti, Ella-Maria

| 2022

En mamma och en dotter. Ett avstånd mellan dom lika långt som mellan Gällivare och Stockholm. En mamma som har något hon måste säga till sin dotter, något som inte kan vänta. En lika vemodigt finstämd som skimrande berättelse om en förälder och hennes barn och om hur de tunnaste trådarna kan vara de starkaste banden.

Snabbt utläst välskriven, melankolisk berättelse om en mor, en dotter och en sjukdom (triggervarning: obotlig cancer). Korta kapitel som gick in i hjärtat. Sorgligt. Fint.

Den var bra men hade på tok för höga förväntningar och det levde den inte upp till.

Katarina Nord

2022-03-13

Svårmodig, sorgsen, vacker och annorlnda

Att detta är en debut från författaren är enastående, vilken talang Ella-Maria besitter. Det är en kort roman med ett vackert språk som berör. Boken handlar om relationen mellan mamma - dotter och det avstånd som finns mellan dom inte bara avstånd i mil utan även avståndet mellan dom personligen. Till en början hade jag faktiskt lite svårt att få grepp om boken men efter hand släpper det och storyn växer mer och mer för varje sida. En stark berättelse som griper tag.

2022-02-24

Lite svår att få grepp om i början, men sen! Vilket språk! Tycker om denna bok. Kommer att bära med mig ”Lugnar pulsfladdret och smakar hemma.”

2022-02-24

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Romanen Kaffe med mjölk är författaren Ella-Maria Nuttis debutbok. En kort roman om förhållandet mellan en mor och en vuxen dotter. Jag tyckte mycket om boken, som var väldigt bra skriven, och den var berörande och gripande. Kan varmt rekommenderas.

Kerstin Kolm

2022-02-23

En bok om avstånd- så svårt och långt att nå varandra. Att få orden över läpparna.

2022-02-13

💚💜Riktigt bra, Riktigt sorlig men ändå helt perfekt skriven😢
Denna bok sätter sig
Av mig så får den helt klart
😢😢😢😢 av 5st💜💚