Ökad livsglädje genom tacksamhet (anteckningsbok)

En stund för dig själv - skriv och fördjupa din vardagDet här är en inspirerande bok där du genom korta dagliga övningar i tacksamhet får hjälp att närma dig den livsglädje som vi alla bär inom oss. En bok som ger dig utmaningar, mer livsmod och hjälper dig att se nya saker i ditt liv. "Då vi bestämmer oss för att se på våra liv och våra dagar ur tacksamhetens perspektiv börjar vi kunna uppfatta det mirakulösa i det vardagliga."Patricia Tudor-Sandahl är psykolog, psykoterapeut och författare. Många har mött henne genom Sveriges Radio som värd för Sommar och Vinter i P1 och som återkommande medarbetare i Tankar för dagen.

2018-08-27

”Då vi bestämmer oss för att se på våra liv och våra dagar ur tacksamhetens perspektiv börjar vi kunna uppfatta det mirakulösa i det vardagliga. ”
🐴
Det här är den bok ur Libris serie som jag gillat allra mest. Det här med att hitta glädje över det lilla och enkla i livet är så självklart men på samma sätt så svårt. I 140 dagar utmanar författaren oss att göra reflektioner och tacksamhetsövningar för att hitta glädjen igen. Jag har börjat gjort övningarna och har bestämt att jag ska testa och köra alla under 140 dagar och se om jag tänker annorlunda då. När man som jag lever med kronisk smärta är det lätt att hamna i en känsla av hopplöshet och att tillvaron känns bitvis ganska mörk och tuff. Tror att med hjälp av boken att man kan få sig en tankeväckare över vad man egentligen har i livet och inte bara ser det man inte kan/har. Libris förlag har släppt en hel serie med böcker med liknande tema, där alla är snyggt förpackade i omslag av Lotta Kühlhorn. Bara omslagen gör att man gärna vill ha dem stå i hyllan. Läsningen som berör det inre ger dem även ett djup. Allihop är perfekta böcker att ge bort i present!