Jvla karlar

Walden, Andrev

| 2023

Vinnare av Augustpriset 2023"Enastende litteratur"Sydsvenskan "Andrev Walden har skrivit en klassiker"Kulturnytt "En hrresande historia, formidabelt framfrd jag skulle offra blod fr hans formuleringskonst" Dala-Demokraten "En anmrkningsvrd prestation, Jvla karlar r en debut som bdar vldigt gott"SvD "Walden imponerar stort med sitt omtnksamma berttande och unika filter mot verkligheten"GP "Om det finns ngot som heter absolut litterrt gehr s har Andrev Walden det, fr rakt igenom boken trffar han varenda ton rtt och det r ngot mycket ovanligt"BTJ "En liten fasetterad prla"Bors Tidning "Walden fr bde trivialiteter och vidrigheter att glimra"Aftonbladet"En gng hade jag sju pappor p sju r. Det hr r berttelsen om de ren. Om ngot lter phittat kan du vara sker p att...

W

Sorglig historia med ett uselt sprk. Svrlst.

W

Sorglig historia med ett uselt sprk. Svrlst.

En upplevelse att lyssna p. Aldrig trkig. Relationer, uppvxt och vnskap.

En upplevelse att lyssna p. Aldrig trkig. Relationer, uppvxt och vnskap.

Bra!

O

Odd

Intressant och spnnande

Jag frstr att mnga gillar boken och att den r en prisvinnare. Men fr mig var detta inte rtt bok, sprket gav mig nstan obehagsknslor snarare n lslust.

Fritz Bhl

2024-03-06

X

Anders Bergman

2024-03-03

Befriande underhllande om ngot i grunden tragiskt.

Anders Bergman

2024-03-03

Befriande underhllande om ngot i grunden tragiskt.

Utlmnande och rolig

En tragisk berttelse om en barndom som inte riktigt var som den borde ha varit. Den berttas dock p ett fascinerande, rappt och lttsamt stt. Mycket tankevckande, sorglig men ven rolig.

Sofie Bjrk

2024-02-05

Underhllande och bra sprk.

Nina Gustafsson

2024-01-29

Walden lyckas skildra de mnga papporna med frgstarka detaljer och barnperspektiv. Jag blev positivt verraskad.

Kerstin Kolm

2024-01-28

Inte imponerad.

Bjrn Belfrage

2024-01-25

Spnnande men litet tung berttelse med ett fint sprk.

Henrik Johansson

2024-01-22

En aning upphaussad bok men nd lite charmig i det egentligen rtt ledsamma.

2024-01-19

Rekommenderas!
Kan tycka att berttelsen blir lite ytlig och avkapad ibland, men allt kanske inte kan berttas.
5 stjrnor fr upplsningen.

Esther Rooth

2024-01-11

Stark bok som beskriver livet. Mnga igenknningar fr oss som vuxit upp p bla 80-talet

Jack Stenberg

2024-01-09

balansen mellan humor och svrta r lysande, rekommenderas

Sofia Eklund

2024-01-07

lskade sprket och kunde verkligen relatera till alla popkulturella referenser d jag r jmnrig med frfattaren. Jag skrattade flera gnger trots att mnet r tungt. Lovande debut

Lena Liljendahl

2024-01-06

Gillade den skarpt! En bok som berr, man bde skrattar och grter.

Konrad Sundstrm

2024-01-05

Tragikomisk barndomskildring med pennan doppad i svart blck.

Ulla Lindberg

2024-01-04

Gillade sprket men den r inte mer n en tva fr mig

Jessika Larsen

Fantastisk bok med hrligt sprk

Jessika Larsen

Fantastisk bok med hrligt sprk

Susanne Wigforss

2023-12-13

Mycket lsvrd bok. Episoder frn frfattarens liv sett ur barnets synvinkel. S bra! Och spnnande.

Vera Lisa

2023-12-13

Hftigt sprk och en vldigt spnnande lsning

Maximilian Sjberg

2023-12-10

Kul lsupplevelse och magiskt sprk!

Ulla Englund

2023-12-09

2023-10-11

Betyg: 4,5 av 5 - 📚 - Andrev Walden har tidigare gett ut en krnikebok, som jag inte har lst, men definitivt ska. Men den hr boken, hans andra, r en roman. Eller om man ska kalla den en biografi, eftersom den r frfattarens uppvxtskildring. Den r i alla fall mycket bra. Vlskriven, lttlst, rolig, tragisk, och vldigt bra. Kan varmt rekommendera den. Jag lyssnade p boken, som var bra inlst av Gerhard Hoberstorfer.