Just innan jag dog

Tremayne, S. K.

Hur länge kan de hålla dig i ovisshet?  Det var en isfläck. Lite otur. Men det räckte för att nästan ta livet av Kath Redway då hon fick sladd med bilen och körde rakt ner i dammen i den annars så fridfulla nationalparken Dartmoor i Devon i England. Som genom ett mirakel överlever Kath olyckan med några skråmor och minnesförlust. Hon är skärrad men glad att vara hemma i det ensligt belägna huset på landet, hos maken Adam och deras begåvade men tillbakadragna dotter Lyla. Men familjen verkar inte lika glad. Kaths man är kylig, rentav ilsken. Och dagdrömmaren till dotter pratar allt konstigare om en man ute på myren . Kath återfår några skrämmande bitar av minnet och så småningom förstår hon att det inte alls var en olyckshändelse hon var med om. Hela hennes liv rasar och fylls av mörker, hot och terror.  S. K. TREMAYNE är en av journalisten Sean Thomas författarpseudonymer. Han...

FLETCHER

2020-12-21

Blev tyvärr ingen hit för mig,

Jag gillade den i början, men sen märks det mer och mer hur författaren är en man. Våldtäkter och hot om våldtäkt strösslas ut utan att kvinnorna i boken reagerar särskilt mycket. Inte ens den som faktiskt våldtas verkar reagera. Att männen är otrogna och att ena huvudpersonen har varit det med sin frus mamma (!) går också rätt obemärkt förbi rent känslomässigt. Inga trauman här inte. Så trött på detta.

Jag läser sällan böcker skrivna av män nuförtiden och här blev jag verkligen påmind om varför.

2019-08-28

Sådär härligt nervkittlande och förvirrande där man slits mellan olika teorier hela tiden. Det här är författarens styrka, att ta en familjesituation och få alla involverade att riktigt tvivla på allt de tidigare trott samt att hålla läsaren så ovetande som möjligt så länge som möjligt. Ibland blir jag som mamma enormt frustrerad av allt det som inte förmedlas till dottern, men å andra sidan ingår det väl i huvudkaraktärens brister och egna tvivel. Dock hjärtskärande. Och ett flertal sådana moment infann sig.

Å

Åsa Uikkanen

2019-06-27

Denna bok höll mig i sitt grepp från första till sista sidan.

Jag tyckte denna 📚 var både Spännande, Kuslig & Mystisk & med övernaturliga inslag.
Den får 💜💜💜💜💜 av 5st🤗

Läskig, underhållande & välskriven!