Juni, juli, halva augusti

42-åriga Hanna trivs med livet i Stockholm, men när hennes mormor skadar sig och behöver hjälp tvingas hon upp till den lilla byn Storsjöhöjden i Jämtland. Byn där hon tillbringade sin barndoms somrar är sig lik: samma ljuvliga ängar, samma vackra vyer mot fjällen ... och samma Mattias. För tjugofem år sedan hade Hanna och Mattias en himlastormande romans här. Idag är han getbonde med eget mejeri, och lever ensam med dottern Felicia. Det dröjer inte länge innan känslorna åter väcks till liv mellan Mattias och Hanna, och Hanna blir dessutom förtjust i 9-åriga Felicia. Ändå bestämmer de sig vuxet för att hålla det på en sommarromans-nivå. Juni, juli, halva augusti. Men Hanna bär på en hemlighet. Ett sår som aldrig läkt. Och plötsligt sker en olycka som vänder upp och ner på hela sommaren. Var hör Hanna egentligen hemma?

Charmig, underhållande & välskriven

Denna bok är underbar och lämnar en skön känsla efter sig. Trots sina nästan 400 sidor hade den kunnat fått vara dubbelt så lång. Härliga karaktärer och härlig miljö med ett lätt språk att följa med i. Inslag av både humor och sorg och mycket mer. Kan varmt rekommendera denna bok.😍💖

Juni, juli, halva augusti är en fantastiskt fin, underbar men även en sorglig berättelse. Den är ljuvlig läsning, läsning som jag inte vill ska ta slut.

Hanna trivs med livet i Stockholm men får åka till sin hemby i Jämtland när hennes mormor skadar sig och behöver hjälp. Där finns minnen av barndomens somrar och Mattias, hennes ungdoms kärlek.

Jag får en längtan att åka uppåt landet för att besöka trakterna när jag läser boken. Boken inger ett sådant lugn, en trivsam tillvaro där inte någon stress finns.
Marie-Louise är bra på att skildra miljöer och människor. Bra på att skildra känslor mellan människor, relationer, att bygga upp en förväntan av vad som ska hända. Det är mysig läsning men det är även ett djup och allvar i den här boken, för något hemskt händer. Något som får livet att stanna upp för karaktärerna och något de måste hantera på bästa sätt.

Jag tyckte att ”Juni, juli, halva augusti” är en fantastiskt fin och bra bok. Det är feelgood, det är kärlek, sorg, smärta men även hopp! Och jag älskar det!

Underbar bok.Feelgood på hög nivå.Rekommenderar denna varmt. ⭐⭐⭐⭐⭐