Juliet, Naked

Hornby, Nick

| 2009

Nina Gustafsson

2018-10-31

Hornby är tillbaka med en till bok om musik men denna gång om en avdankad musiker, en av hans största fan och dess flickvän. Frågan som ställs är Vad är meningen med livet egentligen? Småputtrig.

Tommy -

2018-07-20

En rätt trevlig historia, speciellt om man är musikintresserad. Kanske något förutsägbar handling, men helt klart värd att läsa.

Lotta N

2013-07-30

Fantastisk - rekommenderas varmt!

Josefine Ejebjörk

2012-06-20

En bok som är riktigt bra, men det är svårt att kommentera vad det är som gör den så bra. Historien är OK, men språket gör boken.

Emma

2012-04-12

Inget mästerverk men jag tyckte att den var rolig/trevlig att läsa och flöt på oerhört bra :) en annorlunda relationsskildring, som slutar lite luddigt och halvutrett på ett positivt sätt.. resten får man fylla i med sin fantasi! Det är roligt att läsa om Duncan, Annie och Tucker och de känns så härligt genuina.

Maria Klamas

2011-10-19

Jodå
Boken var helt okej, men den bet inte tag i mig som Hornbys böcker brukar göra... Handlar om ett par där mannen är fixerad vid en gammal artist och följer honom på ett "extremt" sätt. Förhållandet till tjejen är svajigt och inte särskilt kul, och verkar aldrig ha varit det... Grabben möter ny, tjejen möter ny och vem möter artisten? och hur har artisten det? och hans gamla liv som möts i nutid för vems skull... och en psykolog som ingen vill träffa... ja nej det är inte så rörigt men det är ändå inget som jag tycker är sammanhängande och intressant i det långa loppet... och slutet? nej...

Petra Hansson

2011-09-03

Nä, den här var ganska så långtråkig.

Helena R

2011-07-23

Nick Hornby har, nästan, hittat tillbaks till sina forna dagars kvalitet. Betydligt bättre än How to Be Good; nästan, men bara nästan, i klass med Fever Pitch och High Fidelity.

Maria Johnson

2011-07-20

En mycket bra bok. Hornby är skicklig på att beskriva relationer.

Mia Svensson

2011-06-21

Hysteriskt rolig och med hög igenkänningsfaktor... i alla fall för vissa av oss!

Karl Mogren

2011-01-05

Fantastisk inläsning, en helt annan upplevelse än att bara läsa boken. Skådespelare som verkligen dramatiserade historien.

Karl Mogren

2011-01-05

Riktigt underhållande! Skrattade många gånger.

Marianne Kronberg

2011-01-03

Helt underbar bok. Slutet drar ner, och jag håller med om kritiken som ni andra för fram, men det är ändå en så härlig Hornby att det inte kan bli annat än en femma.

2010-11-04

Humor, musik och kärlek - Hornby när han är som bäst. Nej, jag håller inte med om det. Det här gången var det rent av lite tjatigt, Hornby kan bättre.

Patrik Andersson

2010-07-16

En mycket trevlig bok! Känns väldigt "Nick Hornby". Håller med tidigare recensenter att slutet är lite "lamt", speciellt när resten av boken är mycket bra. Rekommenderas!

Eiya

2010-06-09

Gillade boken starkt, Nick skriver relationer på ett sånt bra sätt och lyckades i alla fall få mig att sträckläsa ännu en av hans böcker.
Dock hade jag velat ha ut mer av slutet.

Anna Gustafsson

2010-03-30

Spännande intrig, grymt berättad. Lite lamt slut dock.