Julia & Jack

Lönnqvist, Anna

Allt börjar med den där weekenden i New York. Äntligen ska Julia få tid tillsammans med sin stora kärlek, som hon annars bara träffar under stulna ögonblick i sin lägenhet. Men när de stöter ihop med Julias expojkvän Jack blir inget som planerat. Av bara farten ger Julia sken av att hon och Rickard lever ett helt annat liv än de gör. Det som de en dag ska leva. Något som får större konsekvenser än hon kan ana. Samtidigt får Julias syster ett brev vars innehåll hon inte tänker avslöja för någon, allra minst Julia. Men när Julia gör en besynnerlig upptäckt blir det allt svårare för hennes syster att hålla tyst om den familjehemlighet som riskerar att förstöra...

Julia är på semester i New York med sin kärlek, nu ska de äntligen få tid att umgås ordentligt istället för små stulna stunder på hemmaplan. När de stöter på Julias ex oväntat blir inget som planerat. Julia ger sken av att att hon och Rickard lever ett helt annat liv än det de gör, det liv hon drömmer om.
🐴
Julia och Jack är en ljuvlig kärleksroman att läsa i sommar. Den är varm, mysig och totalt omöjlig att lägga ned, jag läste den från pärm till pärm på ett par timmar en kväll. Jag dras med i historien om Julia och Jack och systern Petra. Nutid varvas med små glimtar ur Julias och Jacks tidigare liv ihop, där små missförstånd blev så stora att förhållandet avslutades fast de egentligen var perfekt för varandra. Lite pinsam, lite förutsägbar och mycket kärlek med komplikationer på vägen, gör den till en perfekt bok att göra film av, tänk en romantisk komedi av den. Den filmen skulle jag vilja se! Vill ni läsa en fin och lättsmält kärlekshistoria i sommar, kan jag varmt rekommendera Julia och Jack!

Så bra!!! Jag älskade handlingen och hur den flöt på i lagom takt. Jag drogs med i handlingen. Riktig feelgoodbok innehållade kärlek, otrohet och lyckliga slut. När man väl börjat läsa den är det svårt att sluta. Behövs inte sägas så mycket mer än : läs den!

Balsam för själen är denna feelgood roman.Mår så gott när jag läst den här boken.Fantastiskt skriven.Vill läsa mer böcker av Anna Lönnqvist.Jag kan varmt rekommendera hennes böcker.💟

Fantastisk, vacker och gripande!