Julia & Jack

Lönnqvist, Anna

Allt börjar med den där weekenden i New York. Äntligen ska Julia få tid tillsammans med sin stora kärlek, som hon annars bara träffar under stulna ögonblick i sin lägenhet. Men när de stöter ihop med Julias expojkvän Jack blir inget som planerat. Av bara farten ger Julia sken av att hon och Rickard lever ett helt annat liv än de gör. Det som de en dag ska leva. Något som får större konsekvenser än hon kan ana. Samtidigt får Julias syster ett brev vars innehåll hon inte tänker avslöja för någon, allra minst Julia. Men när Julia gör en besynnerlig upptäckt blir det allt svårare för hennes syster att hålla tyst om den familjehemlighet som riskerar att förstöra...

Eva Pettersson

2020-06-02

Helt okej feelgood

Idas Recensioner

2020-04-20

Julia och Jack är en underbar bok, men vissa händelser och vissa problem tycker jag är onödiga. Jag gillar verkligen kärleken i boken, det är kärleken som jag främst vill hylla då den är fylld med passion och igenkänning. Julias problem är vardagliga (kanske inte allt, men mycket!) och jag tycker om karaktärsdjupet i boken. Vissa problem och vissa händelser (till exempel om Agnes och Minna) kändes oviktiga till bokens ursprungliga handling och jag ville egentligen bara komma förbi de sidorna.

Trots de ovikta delarna njöt jag av boken, det är verkligen en sån typisk feelgood som aldrig kan gå fel. Dessutom fastnade jag verkligen för karaktärerna och jag gillar hur Anna Lönnqvist har jobbat med relationerna i boken.

2020-01-13

Småcharmig feel-good. Helt okej underhållning för stunden.

Malin R

2019-09-23

Julia är med sin älskade Rickard i New York. Nu ska de väl äntligen få ordning på sitt liv? Men det blir inte riktigt som tänkt... De stöter på Julias f.d. pojkvän Jack och hans nya tjej - varvid Julia råkar glida något med sanningen. Och så ringer Rickards fru och berättar att hon blivit arbetslös... Och hemma i Sverige funderar Julias syster på hur hon ska göra med hemligheten - ska hon berätta för Julia?
***
En feelgood-bok med många vändningar - vissa förutsägbara, andra helt oväntade. 🤗 Jag rekommenderar den definitivt!

Mia Mellbin

2019-07-21

Fin bok som var härlig att läsa. Dock rätt förutsägbar och simpel i vissa avseenden.

Lotta Andrén

2019-02-12

När jag väl hade börjat läsa kunde jag inte sluta. Kanske jag kände igen mig i Julia. En feel good-bok!

Jag tyckte jättemycket om den här boken! Kärlek, hemligheter och vackert språk, och så mycket äkta känslor! Rekommenderas verkligen.

Marc Moore

2018-09-01

Känns lika förutsägbar som en Hollywoodsk kärlekskomedi.
Lite väl många osannolika sammanträffanden för handlingen framåt.
Dessutom tycker jag att Jack är schablonartad och idealiserad medan Julia är menlös. Är mest en romantisk fantasi i bokform.
Ingen svensk Jojo Moyes, tyvärr.

Bokdjungeln

2018-07-18

Så bra!!! Jag älskade handlingen och hur den flöt på i lagom takt. Jag drogs med i handlingen. Riktig feelgoodbok innehållade kärlek, otrohet och lyckliga slut. När man väl börjat läsa den är det svårt att sluta. Behövs inte sägas så mycket mer än : läs den!

Pia Gummesson

2018-07-16

Balsam för själen är denna feelgood roman.Mår så gott när jag läst den här boken.Fantastiskt skriven.Vill läsa mer böcker av Anna Lönnqvist.Jag kan varmt rekommendera hennes böcker.💟

Fantastisk, vacker och gripande!