Julfesten

Sten, Camilla

Pepparkakorna, glöggen och ICA Basic-pralinerna står uppdukade och över whiteboarden hänger en blinkande ljusslinga. Anna och Rafaela pyntar det sista i konferensrummet i kontorshotellet inför julfesten. Siffrorna ser dåliga ut för den lilla reklambyrån, och efter en kämpig höst ska julen firas in med en riktigt blöt fest, har vd:n lovat. Efter nyår väntar nedskärningar, så stämningen behöver piggas upp. Peter Jöbacks julskiva skränar i den lilla högtalaren. De andra företagen på våningsplanet har gått hem för kvällen, så personalen på AdvertiseMe har lokalerna för sig själva. Rafaela är orolig för Anna, som hanterar sin skilsmässa genom att överprestera och ständigt hålla en perfekt fasad utåt. Innan kvällen är slut har någon spytt, någon gråtit och någon gjort något oåterkalleligt.

🤶🎄Hmmm denna var lite spännande, lite tråkig och lite av frågan vad var detta jag just lyssnat på🤔
Jo den är skriven på ett lättsamt sätt som gör att kapitlerna flyger fram men trotts det så föll den rätt så platt...
Av mig så får den inget annat än
🎄🎄🎄 av 5st Tyvärr🎄🎅

villa-freja.se

2020-02-06

Det här är första boken av C. Sten som jag läser och därför visste jag inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Det är en rapp berättelse med härligt driv i sig. Vändningarna är oväntade och hastiga och slutet lämnar en hel del att fundera på. En ryslig julfest. Vill du komma i mysig julstämning är det här inte rätt bok. Men vill du läsa en skruvad och under-skinnet-krypande skräckroman i juletid är det här rätt bok för dig.