Juldagar : 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagar

anna

2018-04-30

Den här boken får mig verkligen i julstämning! Vilken liten pärla. Intressant med inblick i det engelska julfirandet och dess och vår historia. Budskapet som genomsyrar hennes författarskap om att komma ut på andra sidan efter en trasig uppväxt och se livets mirakler passar verkligen att ösa ur för en julbok. Nästa jul blir det högläsning ur någon av de mer barnvänliga julberättelserna.

Bokslukerskan

2018-02-05

Betyg: 3,5/5

Mysig läsning som verkligen förhöjer julkänslan.
Rekommenderas varmt att läsa runt jul.
Det jag gillade mest var egentligen inte novellerna i sig, även om en del var riktigt trevliga, utan de historiska aspekterna.
En upplysande bok med en hel del intressant fakta.
Och recepten som varvas med novellerna är härliga,
även om de i sig inte tilltalar mig och jag förmodligen inte kommer att testa ett enda recept, så är de en fröjd att läsa.
Med mycket humor och värme knyter de an till föregående novell.
Med ett annorlunda upplägg, hög mysfaktor och det krispigt vackra omslaget förtjänar den helt klart 3,5 i betyg.

2017-11-09

Efter tre minst sagt mediokra noveller samt ointressanta julrecept och berättelser om hur julen blev till- så väljer jag att lägga den här boken ifrån mig. Angela Kovacs läser som vanligt bra, men det här var inte vad jag förväntade mig när jag väl började lyssna. Jag har hört sägas mycket gott om författaren och såg fram emot mysiga välskrivna julnoveller, men dessa som jag har lyssnat på känns som om de skulle vara skrivna för små barn. Totalt ointressanta rättare sagt. När man väl fått sig ett namn inom litteraturen kan man visst skriva vad som helst?
Slutbetyget blir en självklar, 1:a! Ingenting som jag kan rekommendera!