Jul på menyn

Johnson, Debbie

Välkommen tillbaka till Café Havsbris där man alltid kan hitta tröst och nybakat! När Zoes bästa vän Kate dör i bröstcancer vänds hela hennes värld upp och ner. Från att ha varit Kates snurriga granne som knappt kan hålla en blomma vid liv, har hon nu plötsligt ansvar för väninnans sextonåriga dotter Martha. Tillsammans flyttar de till byn Budbury, vid Devons vackra kust. Kanske kan havsbrisen och lugnet hjälpa dem läka efter den stora tragedin? Och som tur finns Café Havsbris det lilla fiket på klipporna där brustna hjärtan och vilsna själar kan samsas om bakverken och utsikten. Och flytten ser ut att göra Zoe och Martha gott. Fram till dagen då Marthas mystiska pappa dyker upp i Budbury och ställer allt på ända igen. Jul på menyn av Debbie Johnson är en hjärtevärmande och rolig feelgoodroman med härlig julkänsla. Det är en fristående del i serien om Café Havsbris och alla de lustiga karaktärer...

Ewe xxxxxx

2021-02-23

Mysig men lite väl sockersöt och orealistisk.

Charmig, gripande & underhållande!

villa-freja.se

2019-12-08

En ljuvlig bok med härlig känsla. Den förmedlar doft och smak och jul, vänskap och sorg och kärlek. Det är en härlig känsla att återknyta kontakten med personerna från Kärlek på menyn. En charmig och lagom förutsägbar berättelse som skänker stor njutning.

2019-11-24

Äntligen fick jag läsa om byn Budbury och Café Havsbris igen! Hit kommer Zoe och 16 åriga Martha efter att Marthas mamma dött. De behöver en nystart, de behöver komma bort från det gamla!
Människorna runt café Havsbris är människor som tar hand om varandra och så även om Zoe och Martha.

Det här är feelgood för mig. Jag tyckte väldigt mycket om den här berättelsen. En romantisk, mysig och bra bok. Språket är lätt och boken går snabbt att läsa. Historien är både rolig och sorglig, den är varm och känslosam och sista kapitlet får mig att fälla en tår.
Den här historien är läsvärd, en bra bok att sätta sig i soffan med och jag tycker att den är bättre än den förra boken