Jul med Bob

Bowen, James

| 2015

Vintern 2010 var iskall och James framtidsutsikter såg dystra ut. Julen, en helg han alltid bävat för, stod för dörren. Hälsan var klen och han hade varken pengar till att värma upp lägenheten eller julmat åt Bob och sig själv. Han var helt enkelt tvungen att trotsa kylan och ge sig ut på de snöiga gatorna. Jul med Bob är den gripande berättelsen om hur James tack vare Bob, vännen Belle och många vänliga Londonbor till slut förstår vad som är så speciellt med julen och hur mycket han själv förändrats sedan Bob kom in i hans liv. James Bowen är författare till bästsäljarna Gatukatten Bob och Mitt liv med Bob. Han hittade katten Bob 2007 och sedan dess har Bob varit James ständige följeslagare. De bor i norra London.

Stefan Andreasson

2018-12-29

Finstämd underbar bok

Emma

2017-01-28

Den är underbar! Gav massa kärlek och hopp till mitt hjärta, sånt som vi alla behöver för att finna julstämning <3

Detta var en bra story tycker jag

My.loved.books

2015-12-28

Ännu en underbar berättelse om James och Bob!

Åsa Carlsson

2015-11-29

Om en man och hans katt - en solskenshistoria som värmer hjärtat. Ännu en berättelse om livet i London för vännerna James och Bob, denna gång under jultid. Sann feelgood att bli glad av och som skänker äkta julkänsla. Gripande, finstämt, osentimentalt och rakt berättat. Rekommenderas! Läs mer: http://ibokhyllan.blogspot.se/2015/11/jul-med-bob-av-james-bowen.html

Anna Katarina

2015-11-01

Lika läsvärd som de två tidigare böckerna om Bob och James. James har en förmåga att berätta sakligt och osentimentalt om sitt hårda liv och hur en liten katt kunde göra det så mycket bättre. Jag tror på riktigt att de här två är själsfränder och att de var menade att finna varandra och hjälpa varandra. Berättelserna om Bob och James berör på djupet. Jag önskar dem all lycka och hoppas att de vill fortsätta att dela med sig av sin fantastiska historia i fler böcker. För världen behöver höra fler historier som deras. Böckerna om Bob och James rekommenderas varmt, inte bara till kattälskare, utan till alla.