Joona Linna 7

Kepler, Lars

En död man hittas i en lägenhet i Oslo. När polisen öppnar frysboxen i köket gör de ett fruktansvärt fynd. Offret visar sig vara en dittills okänd gravskändare och trofésamlare. Några dagar senare kontaktar en tysk kommissarie Joona Linna och ber om hjälp med ett mordfall på en camping utanför Rostock. Joona förstår att mönstret som framträder är vansinnigt och samtidigt omöjligt att ignorera. Vissa skulle kalla det för ett mirakel om någon återvände från döden ? andra skulle kalla det för en mardröm.Thrillermästaren Lars Kepler är tillbaka med den sjunde boken om Joona Linna.

Högt tempo och ibland otäckt. Blir lite väl fantastiskt ibland men spännande.

Kryp upp i soffan, ta med dig det du kan behöva för den här boken hade jag svårt att lägga ifrån mig. Från 1a sidan var det pulshöjning och handling. Har du inte läst Kaninjägaren, läs den först.

Paret Ahndoril kan skriva, men i den här krystade historien öser man på på med en blandning av blodig action och polisstrategi tills man blir helt övermätt och längtar efter slutet.

Anita H

Spännande men nu undrar man ... blir det fler??

Spänning från första till sista sidan!

Så spännande! Vilken bladvändare!

Överreklamerad!

Betyg: 4,5 av 5.

Lazarus är den sjunde boken i serien om Joona Linna, av Lars Kepler. Jag har läst alla dom sex tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom allihopa. Här är länkar till mina recensioner av dom: Hypnotisören, Paganinikontraktet, Eldvittnet, Sandmannen, Stalker, och Kaninjägaren. (Jag har även läst den fristående boken Playground av Lars Kepler, och länkar här även till den).

Och Lazarus gjorde mig absolut inte besviken. För den var precis lika bra som dom tidigare böckerna i serien.

Boken var mycket spännande. Den var lättläst och snabbläst, trots att den är 550 sidor lång. Den var inte förutsägbar. Och den var välskriven. Boken är också mycket blodig och våldsam, och inget för känsliga läsare.

Jag kan absolut rekommendera boken till alla som har gillat Lars Keplers tidigare böcker. Och även till er som inte har läst författaren tidigare. Men som alltid när det gäller böcker i serier, så tycker jag att man ska följa serien från början.

Och jag ser redan fram emot bok nummer åtta om Joona Linna.