Joona Linna 6

Kepler, Lars

It begins with a nursery rhyme. Nineteen minutes later you die... The sixth gripping thriller in Lars Kepler's internationally bestselling series featuring Joona Linna. Perfect for fans of Stieg Larsson and Jo Nesbo.

Vincent Larsson

2023-12-05

Spännande och rå. Joona Linna är en så intressant karaktär! Även om blod och våld tenderar att alltid blir överdrivet när det gäller Kepler så finns det så mycket mer spänning och inlevelse i böckerna att jag inte har något emot det.

Ellinor

2022-01-23

Aningen overkligt och överdrivet mellan varven, men fortfarande riktigt spännande. En klassisk Keplerbok med andra ord.

Linn westerdahl

2020-12-03

Så rå och mörk på ett fängslande sätt

Angie J

2020-11-28

2020-09-20

Ja det är spännande men.... Det blir bara för överdrivet. Joona Linna kan allt bättre än alla andra. De främsta experterna i världen löser inte sina uppgifter men så klart Joona Linna löser allt. Han spelar tom biljard bättre än Ronnie Sullivan. Här försöker också författarna att öka intresset med att i detalj beskriva hur blodet skvätter, kroppsdelar flyger osv. Även detta blir väl överdrivet. Men det är som så mycket annat. Ju banalare det blir ju fler verkar gilla det. Det positiva man kan säga är väl att en viss spänning för stunden är det men det är också allt.

Maria B

2020-07-28

En riktig blandvändare, som alla andra Kepler.

Elin Svantesson

2020-04-03

Spännande!

Bokdjungeln

2019-02-08

Det här tycker jag nog är den bästa av Keplers böcker, som jag hittills läst i serien om Joona Linna. Kanske handlar det om att jag nu äntligen vant mig vid att författarna gärna överdriver saker a la Hollywoodfilm, och därför kan jag lättare anpassa mig till det som sker i boken. Jag vet inte, men hursomhelst så tycker jag att boken flyter på bra och det händer saker hela tiden som gör att man hela tiden vill läsa vidare för att få veta vem mördaren är.

Bokdjungeln

2019-02-08

Karin Axell

2018-12-17

Herregud sicken långbänk första hälften var här.

Jonas Malmsjö låter drucken vid uppläsningen av denna bok, som han absolut inte låtit tidigare.

Blir det inte bot och bättring på många plan här så lägger även jag ner Kepler.

Kjell Ram

2018-11-26

Nu räcker det. Blir ingen mer Kepler för min del. Osannolik, ointressant, rörig handling och tortyrscener som man helst skulle vilja slippa. Spekulativt och rent ut sagt uselt.

Maria Stensson

2018-11-14

Spännande och otäck!

Evasbokhylla

2018-11-06

Spännande som alltid!

Gunilla Karlsson

2018-07-24

Onödiga, blodiga, grymma beskrivningar av handlingar mot människor och djur, vilket även stämmer på Keplers övriga böcker. Man förstår inte varför!
Ologiska och överdrivna.

Gunilla Karlsson

2018-07-24

Ologiska och överdrivna.

Erika Hedéen

2018-05-07

Mycket bra, lite väl "köttig" och blodig emellanåt. Men håller fortfarande måttet på Keplers böcker. Oerhört spännande slut, inget jag förväntade mig :O

Gunnel Lindström

2017-12-31

Rafflande! Spännande, men för många detaljerade våldsscener.

Cecilia Jensgård

2017-12-21

Håller måttet som vanligt med gripande spänning. Men tycker att det slagit över i lite väl grafiska skildringar av våld och lidande. Det blir gore-igt med en pickande känsla av att det inte riktigt behövdes... less is (ibland) more.

Anna Andersson

2017-11-22

N R

2017-11-17

Spännande, riktig nagelbitare mot slutet.

Anneli Eriksson

2017-10-02

Spännande som vanligt....riktigt krypande emellanåt.....

Marita Ryen

2017-10-02

Betyg 4+ , Spännande!

Jonna

2017-08-09

Inte en favorit bland Keplerböckerna men ändå helt okej.

Katarina Strid

2017-07-25

Ett rasande tempo och spännande så jag kunde knappt lägga den ifrån mig. Men slutet lite utdraget även i denna bok. Ibland är det väl våldsamt i Keplers böcker.
Men jag är väldigt förtjust i karaktären Joona Linna, och även karaktären Saga Bauer.

Jenny Olsson

2017-06-19

Spännande som alltid

2017-05-29

Efter ungefär halva boken var jag tvungen att läsa på baksidan vad den egentligen skulle handla om, vaddå Kaninjägaren? Det kändes som att jag hade fått fel bok. Men sen började det klarna. Jag skulle säga att exakt halva boken var mer eller mindre utfyllnad, den bombastiska actionscenen i marinan hade så gott som ingenting mer resten av handlingen att göra. Även en del andra mer uppseendeväckande saker hade egentligen inte behövt vara med i boken. I början kändes den inte ens spännande, det var så rörigt med många olika personer som egentligen inte behövdes. Jag förstår att det finns de som gav upp den. Att den ändå får en tvåa är för att den på slutet blev en mer "normal" deckare. Tack och lov hade även Joona en mer nedtonad del mot slutet av boken, till skillnad från början då han verkade helt oumbärlig för landets säkerhet. Tänker inte ens gå in på cliffhangern i slutet som bara är så onödigt. Slutsatsen är att det känns som ett hastverk och att Keplers får betalt för kvantitet snarare än kvalitet.

Fast Forward

2017-05-16

Bladvändare med filmkänsla på gott och ont.

Marre

2017-04-25

Kände inte alls igen Kepler i denna bok. Jag slutade läsa efter första halvan.

Cecilia Anagrius

2017-04-24

Spännande men lik de andra kepler...

Nina Gustafsson

2017-04-12

Flera av Keplers böcker har varit underhållande men denna känns som ett stolpskott. Skriker orealistisk actionfilm.

my frost

2017-04-12

Spännande början, men ett utdraget slut som gjorde att boken blev sämre

Agneta Sjöberg

2017-04-10

Superspännande och nervkittlande!

Helena Rasmusson

2017-04-09

Började, som vanligt spännande & bra! Blev dock besviken på slutet! Lite seg avslutning!

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Wow, så bra skrivit Kepler med ännu en helt sjukt spännande bok med favoritkaraktärerna Joona Linna och Saga Bauer.

Jennifer Wiklund

2017-02-18

Som vanligt välskrivet av Kepler. En av hans bästa kan jag tycka.

2017-02-09

2017-01-23

Bra

Fredrik Vidh

2017-01-21

Otroligt spännande bok som är en riktig nagelbitare ända in i slutet! Mycket läsvärd!

Sanna Abrahamsson

2017-01-15

Jättespännande med otippade vändningar, gick i stundtal inte lägga ifrån sig boken.

Lena

2017-01-03

Erica S

2017-01-01

En bladvändare men inte samma tempo som de föregående. Men den var svår ändå att inte sluta läsa. Kapitlerna är väldigt korta så det e enkelt att avsluta. Men själva boken var lättläst och väldigt lätt att komma in i boken

Katarina Nord

2017-01-01

Spännande, lättläst och hemsk. Boken är lätt att komma in och jag har svårt att lägga ifrån mig boken! En av de bättre i serien. Dock jag något i slutet men jag vet inte riktigt vad?!

Mats Karlsson

2016-12-26

Som tidigare Kepler är denna en uppbyggd med lägre tempo i början som sedan eskalerar mot slutet.
Kul att Saga Bauer får ta mer plats i denna del. I talboksvarianten läser Jonas Malmsjö som är 5-stjärnig!

Maria Klamas

2016-12-15

Det är få spänningsromaner som jag är intresserade av, Keplers hör till dessa utvalda som verkligen fångar mig. Denna är inget undantag, men inte heller deras bästa. Mest intressant är det faktiskt att följa Joona Linna och Saga Bauer... själva mordhistorian är i denna bok inte lika intressant för mig. Glad dock att den inte var så simpel som jag ett tag trodde...

Mycket bra bok

bra bok

Pernilla Nilsson

2016-12-05

Ok, en bladvändare absolut. Men det kändes ändå mer som en film än bok. Och vissa scener lite onödigt detaljerat beskrivna och andra onödigt råa.
En stark trea.

Ulf Gustafsson

2016-11-23

Blodigt o kletigt som sig bör. Spännande, för all del men jag känner att det börjar bli lite mycket samma sak. Blir det en till bok? Kommer jag läsa den? Osäker