Jonathan bortom all kontroll

Rosoff, Meg

| 2016

ALMA-pristagaren och bästsäljande författaren Meg Rosoff. Kan en border collie och en cocker spaniel sitta inne på svaret om livet, universum och allting? Jonathans chef är rubbad, hans förhållande förbryllande och hans lägenhet hyr han inte direkt lagligt. Hans flickvän Julie vill gifta sig med någon som är ungefär som Jonathan fast gärna rikare, mer strukturerad och med en annan sorts humor. På plussidan finns Jonathans två rumskompisar, som är fast beslutna att ordna upp hans liv - eller kanske förstöra det totalt? Det är svårt att vara säker, eftersom de är hundar. Jonathan har inget minne av att livet var såhär förvirrande tidigare, innan alla förväntade sig att han skulle börja bete sig som en vuxen människa. Kommer han någonsin...

Nina Gustafsson

2019-08-04

Jag har svårt att förstå mig på Jonathan. Han känns så orealistisk och konstig. Knappt läsbar, skummade slutet.

Inger Jonsson

2017-02-20

Märklig bok.

2016-08-11

Lite annorlunda grepp, men smårolig, neurotisk och rätt varm. Jag gillar Jonathan och hans brors hundar. Lättläst och tyvärr också lätt glömd

Liza Bolin

2016-07-16

ganska kul faktiskt, couplandsk romcom typ. lite tramsig för min smak, men jag gillade Jonathans hundars existensiella ångest.