Johnny Cash : självbiografin

Carr, Patrick

| 2006

"Om mitt liv har något att säga någon, så är det här jag säger det." - Johnny Cash Han är större än någonsin. Hans musik hittar ständigt nya fans och hans skivor säljer som aldrig förr. Detta är Johnny Cashs självbiografi. Här avslöjar Johnny Cash sanningen om höjdpunkterna och lågvattenmärkena, om kampen mot drogerna och om de människor som format honom. Det är en ärlig bok av en oslipad individualist som varit i helvetet och återvänt med en helsikes massa att berätta. Med egna ord och med skoningslös blick ser countrylegenden tillbaka på sitt anmärkningsvärda liv.

Amelie Adrielsson

2014-06-21

Handlar mer om alla de Cash jobbat med genom åren... inte lika intressant kanske...

Liz Skogh

2012-12-06

Långrandig med alldeles för mycket namedropping.

O

Oskar Melander

2012-06-06

Givetvis intressant läsning, men språkligt tafatt (kan bero på översättaren), växlar mycket mellan nutid och dåtid. Antagligen mer intressant för inbitna Cash-fans.

Jag såg framemot att läsa den efter att jag sett filmen "Walk the line" men Johnny Cash självbiografin var långt ifrån vad jag förväntat mig. Tråkigare bok får man nog leta efter, det var inte mycket som var värt att veta. Det var mycket malande om skivor och si och så och folk han träffat och bla bla bla *GÄSP* Att en sådan härlig och bra men framför allt duktig sångare kan vara så trist.