Lennon, Cynthia

| 2010

Flag from da

John Lennon og Cynthia Powell blev kærester som 18-årige i 1958 i Liverpool. De var gift fra 1962-1968 og fik sammen sønnen Julian. I biografien ?John? fortæller Cynthia Lennon den usminkede historie om sit livs store kærlighed, der sloges med mange dæmoner efter en opvækst hvor faderen forsvandt, moderen døde og teenageren John voksede op hos en følelseskold tante. Styrken ved den særdeles  velskrevne bog er, at Cynthia Lennon ikke er en bitter kvinde, selv om Lennon forlod hende i 1968 til fordel for Yoko Ono. Loyalt og kærligt fortæller hun sin version af mennesket John Lennon, som hun lærte at kende før The Beatles blev dannet. Gennem bogen bliver ikonet John Lennon til et menneske på godt og ondt. Og man får historien om Beatles fra en helt ny og anderledes vinkel. Møder drengene John, Paul, George og Ringo og er med dem gennem musikhistorien og frem til opløsningen af The Beatles.

Ellenor Larsson

2011-09-17

Intressant och spännande bok. Kul att läsa om hur Beatles bildades och utvecklades, och hur vissa låtar uppkom och vad de verkligen handlar om. Också intressant att få veta mer om Cynthias och Johns förhållande, och hur John förändrades pga droger och världsberömmelsen. Bidrog för mig till en bild av John som en sämre person en tidigare, pga hur han behandlade sin fru och sitt barn.

Rasmusmatte .

2010-07-04

Underbar bok om Johns liv tillsammans med Cynthia och framåt.

Annelie S

2010-01-19

Intressant läsning skriven av någon som kände John Lennon, denna legend, mycket väl. Sedan ska man väl tänka på att det här är hennes sida av storyn, men det är ju inte en särskilt trevlig bild man får av honom. Fredsmäklaren som inte ens kunde sluta fred med sin exfru och bry sig om sitt barn lixom. Nu måste jag bara kolla om Yoko Ono oxå skrivit nån bok om sin tid tillsammans med John, för hon verkar ju skum som tusan! ;=) Intressant att läsa hennes side of the story .