Johannesnatten

kerblom, Gull

| 2006

?Ett mycket speciellt hus nskar bekantskap med kattlskande kvinna med tonrig dotter. I utbyte mot vissa taganden frskras rtt person HG UTDELNING. Svar till Brisingamen, d.t.k.?Matilda klippte ut annonsen. nda ut i fingertopparna knde hon att den var riktad direkt till henne. Ett sdant gtfullt meddelande mste Matilda, snart 13 r, omedelbart svara p. Fljden blir att hon och hennes mamma dras in i en serie mystiska hndelser.Detta r en fantasyroman i modern svensk milj, som r uppbyggd kring den nordiska mytologin. Berttelsen har en tilltalande poetisk ton och frfattaren utnyttjar skickligt glidningen mellan olika verkligheter.  ?Johannesnatten? r frsta delen i Sagan om gudagvorna; drefter fljer ?Drakens ?, ?Isfljten? och den nyskrivna boken ?De Andra?. Detta r Gull kerbloms debut som fick ett mycket entusiastiskt mottagande av pressen och bibliotekarierna...

Emelie A

2011-07-10

Har lst om denna eftersom jag kommer ihg att jag tyckte om den nr jag var yngre men inte kunde komma ihg handligen. Tyckte mycket om den nu ocks! Jag tycker den knns unik och jag gillar att den nordiska mytologin r central i historien.

Madelene Helgesson

2009-07-30

Fr mig var boken mestadels trkig. Allt kndes s svart och vit och fruktansvrt frutsgbart. Och notera, d lste jag den ocks nr jag var yngre.

A Bookaholic Swede

2009-06-17

Jag lskar denna bok. Johannesnatten och Agnes Cecilia av Maria Gripe r de tv ungdomsbcker som jag verkligen rekommenderar alla att lsa. Stora som sm!