Jobba hemifrn - s hr hittar du din egen unika och lnsamma affrsid

Wstlund, Holger

Boken r uppbyggd i sex steg. Tanken r att du successivt ska kunna prva de metoder som fungerat fr andra och sjlv vlja de tillvgagngsstt som du knner fr och som ger resultat fr dig. Steg I handlar om hur du bst planerar och organiserar din hemmaverksamhet, hur du marknadsfr dig och din verksamhet samt vilken typ av affrsider som du br akta dig fr.Steg II handlar om hur du kan hitta en egen och unik affrsid som passar fr just dig. Det handlar om hur du kan ka din kreativitet, hur du vljer ut den allra bsta idn fr dig och hur du kan testa den innan du stter igng p allvar. Med en egen unik affrsid blir din marknadsfring mycket enklare och naturligare n om du ska slss p en alltfr konkurrensutsatt marknad.Steg III handlar om vikten av att starta inom ngot som ligger nra till hands. Inom ett sdant omrde r det ltt att komma igng och du fr vrdefulla erfarenheter...

En fantastisk bok! Boken r lttlst och bra strukturerad, vlskriven och vrdefull med massa konkreta tips och rd. Jag rekommenderar den starkt!

Tack Holger!

Starta Eget, eller Jobba Hemifrn, som den hr boken heter, r idag lttare n ngonsin med alla internetverktyg som finns. Mnga drmmer om det. Man upptcker snart att det allra viktigaste rdet som kan ges i sammanhanget r: JOBBA! Men hur och med vad?
Holger Wstlund har verkligen trngt in i problemet med att jobba som egen fretagare och boken innehller massor av rd och ider om vad man ska jobba med, hur man ska jobba och hur man inte ska jobba.
Man fr rkna med att jobba mycket, men eftersom man gr det fr att frverkliga egna ider snarare n andras r det lttare att bra. Om man ska gra allt som str i boken gr man snabbt p knna men det r inte meningen. Meningen med boken r att fundera som guide och idspruta och jag kan nstan garantera att du kommer att hitta en hel massa saker som du bara inte har tnkt p.

Det var fr mig en vldigt positiv upplevelse att lsa Jobba hemifrn, boken r fullpackad med tips och inspiration inte bara fr den som vill starta ett eget fretag utan ocks i mitt tycke har frfattaren massor att ge ven fr den som driver eller jobbar fr ett fretag med ett antal anstllda!

Jobba hemifrn knns vldigt aktuell och tcker mnga omrden som r speciellt i ropet just nu men ocks massor med information rrande moderna marknadsfringsprinciper ssom bloggar, webbkurser, e-handel, etc.

Allt beskrivet p ett lttfattligt och inspirerande stt - rekommenderas som sagt inte bara fr den som vill driva sitt eget fretag utan ven fr mnga andra som ger eller jobbar fr fretag med ett antal anstllda!

En bok om att jobba hemifrn... kan det vara ngot?

P 120 sidor guidar Holger Wstlund oss p ett lttsamt stt
och delar generst med sig av tips och trix. Bde fr- och nackdelar
gs igenom. Mnga rd om e-handel, affrsider, bloggar, e-bcker mm
finns med. Alla tips passar inte alla men det gav tminstone mig en knuff
med ngra saker som jag ska prova. Inspirerande, lsvrt och jag rekommenderar dig att lsa den!

Idag finns ver 1 miljon s.k. smfretagare i Sverige, och en hel del av dessa fretagare arbetar hemifrn. Denna bok ger en strukturerad och bra sammanfattning fr dessa fretagare. Uppgifter som annars skulle vara svrt att hitta.

Bra bok! Den r full med smarta tips och strategier fr alla som jobbar hemifrn eller gr i tankarna att starta eget. Jag fann flera bra tips som jag kommer att f stor nytta av i mitt fretag!

Christina Gustavson

2017-04-15

Boken "Jobba hemifrn" av Holger Wstlund r en pedagogiskt uppbygd handledning. Steg fr steg fr man rakt p sak och p ett strukturerat stt lra sig att bde hitta en egen affrsid och att komma igng med den, s vl som vad man skall tnka p fr att f den lnsam. Det r en ltthanterlig och lttsmlt bok som gr snabbt att stta sig in i. Rden r konkreta och okomplicerade att flja och krver varken stort kapital eller ondigt risktagande. Mnga av knepen r rent av kostnadsfria.
Jag har visserligen redan ett fretag, men hittade nd tips som jag kan anvnda och ha nytta av och kan drfr rekommendera boken.

Z

Zara Szekr

2017-04-08

Holger Wstlunds nya bok "Jobba hemifrn" r en lttlst, perfekt bok till blivande - eller nyfretagare - som har en id, men inte riktigt vet hur man ska kunna ta sig vidare frn den outvecklade planen till att faktiskt lyckas starta en vinstgivande hemmaverksamhet. Han kommer med enkla tips och rd om billiga - eller gratis - verktyg som behvs vid marknadsfring etc. Det r perfekt fr en nyfretagare som kanske inte har en s stor budget.
Jag har startat ett fretag och vet hur svrt det kan vara att verkligen komma igng. Men Wstlunds bok r ett jttebra std. Nstan lite som en handbok eftersom den r precis lagom lng, fylld med lttfrstelig och lttlst information. Han anvnder ven ett sprk som gr att boken inte blir trkig att lsa! Jag rekommenderar den starkt!