Jiddra inte : hellre ökänd än okänd - en sann berättelse

Pelosio, Patrik

| 2010

Den sanna berättelsen om ett kriminellt underbarn 12 år: Första jobbet i den kriminella världen. 14 år: Fruktad gängledare. 16 år: Dömd för mordförsök. 18 år: Säljer vapen, knark och driver nattklubb. 20 år: Indrivare och livvakt åt maffian. Redan som barn bestämde sig Patrik Pelosio för att inte ta skit - inte från någon eller något. Han var en kriminell supertalang med ett tydligt mål: att bli gangster och få respekt. Patrik Pelosio hamnade tidigt i en spiral av våld och brottslighet. Hans rykte som slagskämpe gjorde att han handplockades av ledare inom den organiserade brottsligheten. Under tio år bestod hans liv av våld, kriminalitet och droger. Jiddra inteär den sanna berättelsen om en entreprenör...

lillemor lindqvist

2019-09-10

Tommy Nordsvahn

2014-08-22

Inte särskilt bra skriven.

Izabela Horn

2014-03-23

Jiddra inte är en självbiografis berättelse om en kriminell livsstil. Patrik Pelosio var 12 år gammal när han gjorde sitt först kriminella jobbet, 14 år var han fruktad gängledare och vid 16 dömd för mord försök och så fortsätter det.
Men idag jobbar han som konsul mot våld, droger och rasism, det är inspirerande att läsa om folk som förändrar sitt liv, inte för att de måste utan för att de vill det själva.

Mariette Enelycke

2011-05-15

Intressant, hemskt om verkligheten i den kriminella världen.

Camilla Eriksson

2011-02-19

Den sanna berättelsen om gängledaren Patrick i den kriminella världen . En bok om kärlekens kraft och modet att hoppa av när det går som snabbast.

Alfons Ekenberg

2010-05-28

Boken känns välskriven och flyter på mycket bra. Den är svår att lägga ifrån sig. En väldigt lyckad balans mellan spänning och underliggande förklaring som hela tiden ligger under ytan. Jiddra Inte är en människas starka och personliga berättelse som berörde mig!

2010-05-12

En helt klart intressant bok av och om Patrik Pelosios liv. Boken är ganska så lik "Snabba Cash", men skillnaden är att den här boken är dokumentär. Man får en bra inblick i den kriminella världen. Och jag kan helt klart rekommendera boken.

(Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg" - http://bim.blogg.se)