Jenny Spring Book 1

Colgan, Jenny

| 2017

The ever-popular novels of Sunday Times bestselling sensation, Jenny Colgan, are given a beautiful contemporary new look in this re-issue series.

Sara Eriksson

2020-01-22

Lyssnar på ljudboken och jag äääälskar deeen. Tog ett tag att vänja sig vid uppläsaren, men hon växer på mig :) (ljudbok)

Elisabeth Svensson

2020-01-10

Lagom mys igen.

2019-06-19

Kärlekshistorien var lam, besöket på den fiktiva ön Mure angenämt och småputtrigt. Maten var god och folket var i stort sett vänligt. En resa som kan rekommenderas för den som känner för en sval semester.

Liselott Bergman

2018-09-22

Trevligt tidsfördriv möjligen - men ger inte ett smack så blir provocerande

Agnes

2018-07-23

Har löst Jenny Colgans tidigare böcker och fullkomligt älskade dem. Men den här boken var inte alls lika bra, jag sögs inte in i handlingen på samma sätt som i de tidigare samt att personerna i boken var ganska så tråkiga. Men ändå en läsvärd bok!

Kim M. Kimselius

2018-06-17

När jag läste rubriken till boken, Sommar på den lilla ön i havet, kändes det som en upprepning av tidigare böcker. Jag var rädd för att det inte skulle bli lika stor behållning av att lyssna på den här boken som de tidigare, men jag hade fel. Visst finns de välbekanta ingredienserna där: ung kvinna som bryter med allt det vanliga och börjar med något helt nytt, två stiliga män som hon ska välja mellan, men ändå är det inte likadant som i tidigare böcker.

Jag njöt när jag läste om Flora och hennes bekymmer, vad är det för hemlighet hon har, varför lämnade hon ön? Ja, frågorna är många och jag lyssnar spänt vidare. En härlig bok för dig som vill koppla bort vardagen och försvinna bort till en blåsig ö utanför Skottland. Rekommenderar den varmt!

2018-06-07

Lättsam underhållning för stunden. Varm och lockar helt klart till Skottland.

villa-freja.se

2018-05-29

Sommar på den lilla ön i havet är en riktig feelgood-pärla och är, enligt mig, Colgans hittills bästa bok. Jag kan riktigt känna de saltstänkta vindarna, höra den skotska dialekten och se de vidsträckta vidderna och havet. Var jag inte sugen på att besöka ön innan är jag det definitivt nu. Jag tycker också om parallellen Colgan drar mellan fiktivt berättande och folksägen om selkies. Det gör hela berättelsen så mycket mer levande. Oerhört bra Colgan!

Läsesalongen

2018-05-23

Boken passade inte min smak. Förutsägbar och präktig.