Järngreppet

Trosell, Aino

| 2008

På en konferensanläggning i Bergslagen går en filminspelning av stapeln. Siv Dahlin hoppar in som kokerska och kan inte undgå att lägga märke till gästernas beteenden. Utöver filmteamet finns flera andra sällskap på anläggningen. En ung kvinna drunknar efter en panikattack i samband med dykning i en gruva. Nu hittar man de mänskliga kvarlevor som sannolikt skrämde ihjäl henne. Siv har också egna problem. Hon är kär, men i fel person. När den åtrådde plötsligt försvinner vågar hon inte visa sin oro. Har något hänt honom? Vem leker Vita frun på nätterna? Hur farlig är den stalker som förföljer den kvinnliga huvudrollsinnehavaren? Och vad döljer sig i de gamla gruvorna, i de många milen underjordiska gångar?

Solveig Andersson

2017-11-21

Talbok storytel Sharon Dyall läser
Varför byta inläserska till sista boken? Dyall läser konstlat och teatraliskt och skapar stora problem för mig som lyssnerska. Därför är pappersböcker ändå att föredra, det är en sådan bred talang på inläsare. Boken har sina plus och Trosell är en superb berätterska, men nu har jag tröttnat på amatördetektiven Siv Dahlin för en tid framöver. Tre stjärnor.

2015-10-10

Åter igen en bra och spännande mysdeckare med Aino Trosells nyfikna antihjältinna, Siv Dahlin! Sharon Dyall läser helt okej, men jag föredrar Anne-Li Norberg som uppläsare till Siv-deckarna! Stark 4:a! Jag hoppas innerligt att Aino planerar att skriva fler Siv-deckare i framtiden!

Gudrun Wendel

2011-08-17

Jag blev besviken på den här boken. Har tyckt om Aino Trosells tidigare böcker. Jag lyckades inte få något intresse för personerna.

Sofie Petersson

2011-08-10

Fascinerande miljöer, men den höll inte hela vägen.

Katarina Danielson

2010-03-18

Lite sämre än hennes tidigare böcker tycker jag tyvärr.

Siv passar inte riktigt in i sin roll som "privatdeckare".