Jane Austen-klubben

Fowler, Karen Joy

| 2005

Jane Austen-klubben är Jocelyns idé. Själv brukar hon föredra sina hundar framför människor, men bestämmer sig trots det för att samla sex vänner, fem kvinnor och en man, för att en gång i månaden diskutera Jane Austens böcker. Men det blir i stället sina egna liv de pratar mest om under de sex månader de möts: äktenskap testas, kärleksaffärer inleds, ungdomssynder avslöjas och livsdrömmarblottläggs. Boken avslutas med biografiska fakta om Jane Austen och hennes författarskap. Dessutom finns listade de frågor som tas upp till diskussion i romanen och som kan utgöra underlag för en bokcirkel om Jane Austens böcker. Smygläs boken här!

Sara Johansson

2015-01-11

En bra bok för Austen älskare. Jag har utgåvan på både svenska och engelska och läste den denna gången(första gången) på svenska. Tyckte inte att den var exakt lite bra som filmen och fick säkert lite extra plus betyg för att jag älskar filmen!

Marilyn Mansilla

2012-01-06

A great book from beginnig to end!

Ethel Åslund

2010-08-02

Tyckte det lät som en trevlig idé, att skriva om några som skulle diskutera Jane Austen. Det handlade om sex amerikaner som enligt uppgift gillade Austen; om deras liv Som lätt underhållning gick den väl an, men associationen till Austen gick mig förbi.

2010-02-17

Tråkigt hade jag inte. Men när boken är slut inser jag att det är en romantisk komedi i Hollywoodstil som jag ägnat mig åt. Hurtig!

Lisa Jannerling

2009-08-07

En överraskning - hade inga förväntningar alls men det visade sig vara rätt mysig läsning. Särskilt om man gillar Jane Austen.